Favorit Plaatdelen Favorit

duud

Lid
Hallo medelisters

sinds kort ben ik een favouriet rijker, maar wel eentje met verroeste wielkasten. Gek genoeg is de rest van de auto in orde qua roest. Alleen de wielkasten is een ramp, zijn total doorgerot en daarom afgekeurd..

Omdat het verder een zeer goede auto is en ik Skoda erg vertrouw, heb ik besloten de plaatdelen te vervangen. Nu is enkel de grap dat men bij de dealer een compleet paneel achter de deur totaan de klep kan bestellen voor een dikke 80 euro. Maar op internet bij een gemiddelde plaatwerkleverancier voor een 9 euro. /forum/images/graemlins/smirk.gif
De truc zit hem in het feit dat het overzet plaatwerk schijnt te zijn en ik vermoed een mindere kwaliteit. Des al niet te min doet het de truc /forum/images/graemlins/wink.gif

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Let me know.
Anderzijds zal ik binnekort eens wat foto`s maken en online brengen voor diegene die er mischien ooit aan willen beginnen.
/forum/images/graemlins/722.gif
Groeten duud

overzetplaat kun je gewoon doen,ik ben zelf automonteur
en heb regelmatig ford couriertjes waar de spatbord randen
uit gerot zijn en daar gebruiken wij ook overzetplaat voor

je moet er wel voor zorgen dat je de binnen kant goed afkit
dat doe ik altijd met raamkit

duud

Lid
Hey,

dat van die kit is een goede. Ik heb techno bond liggen.
/forum/images/graemlins/smirk.gif

Maar hoe zit het dan met lassen, want een origeel paneel loopt totaan de dakrand. En het overzetdeel tot halfweg. Moet je dan het bestaande een rand van dubbel vouwen en daar het overzetpaneel op vast puntlassen danwel popnagelen. /forum/images/graemlins/confused.gif

Groeten duud

je moet de plaat op maat maken en het stuk uit de auto ook,
zodat de plaatdelen goed tegen elkaar komen en dan op de rand vast lassen en goed doorbranden dat de las aan de binnen kant ook mooi vloeit,
de overtollige las kun je er weer afslijpen
en dan plamuur er over

duud

Lid
bedankt voor de info. heb je skodafreak nog een mailtje gestuurd voor die inbouw koplampverstelling. Er staan twee koplampen op internet, marktplaats onder auto diversen, zoeken op skoda, zie je vanzelf. Die koplampen hebben die verstelling ( zwarte kokertjes aan de achterkant )

Bovenaan Onderaan