Plaats dakdragers op Combi?

PvdH

Nieuw lid
Beste mede forummers,

ik heb een set dakdragers geleend om een skibox op de Octavia Combi II te monteren. Ondanks dat deze voor vorige model Audi A4 waren passen ze zo op de combi dakrails.

Alleen nergens in het boekje staat waar de rails gemonteerd moeten worden en ik zie ook geen merktekens op de rails. Op de A4 stonden puntjes waar hij gemonteerd moest worden.

Weet iemand of het niet uitmaakt hoe ver naar voren/achteren ze gemonteerd worden?

Heeft iemand nog ervaring of de aluminium dak rails erg kras gevoelig zijn?

Alvast bedankt, Patrick

ertromp

Forumguru
Maakt niet uit hoe ver naar voren of naar achteren.
Belangrijk is de positie van de bevestiging in de box.
Let op dat je de dragers zo monteert zodat de achterklep wil openen.
Mijn dragers (Thule) klemmen zich om de rails en zijn voorzien van rubber inlage.
Hierdoor beschadigt de rail niet.

P1010714.jpg

P1010716.jpg

Wilko

Senior Member
Een paar tips:
-Controleer dat de achterklep nog open kan zonder de dakdragers (en vooral wat op de dakdragers komt: skibox, surfplank, kano o.i.d.) te raken.
-Kijk of de antenne nog steeds normaal overeind staat. Soms gaat hij bewegen door de werveling en raakt hij de skibox en dan kan hij beschadigen.
-Kijk of de dakdragers uitsteken buiten het dak. In dat geval kan het handig zijn om de dwarsdragers juist daar op de dakrails te zetten waar je een hoofd niet tegen die dwarsdrager kunt stoten.
-Ik zet zelf bij een zware en niet aan de dwarliggers vastgeschroefde daklast bewust de achterste dwarsligger tegen de vertikale staander van de dakrails, zodat hij niet verder naar achter kan schuiven, zodat de afstand tussen de twee dakdragers niet groter kan worden waardoor de lading los kan komen.

Bovenaan Onderaan