plaats gps-muis

morrie

Nieuw lid
Hoi allemaal,

Heb al veel zitten lezen (en zoeken) maar ben nog steed op zoek naar de beste plek voor mijn GPS-muis. In mijn vorige auto (een volvo v40) lag hij gewoon op het dashbord onder het raam. Ik had altijd 7 - 9 satallieten.

In mijn Octavia I combi heb ik de muis weer (links) onder het raam, maar om onduidelijke redenen ben ik bijna iedere rit wel een keer al mijn satallieten kwijt. Ik heb gemiddeld zo'n 5 a 6 sattalieten. Leg ik hem op de bolling van het instrumentenpaneel (geen gezicht natuurlijk) dan is dat wel beter omdat ik de verbinding dan bijna nooit kwijt raak. Sommigen van jullie hebben hem rechts onder het dashbord (achter dat klepje) en weer anderen stoppen hem in een "vakje"?? (In een Octavia II, denk ik??)

Waar heb ik last van? Stiekum een warmte werende ruit? Er zit wel een donkergekleurde rand bovenlangs... Ik rijd een Elegance uitvoering.

Ik ben erg benieuwd...
Martin
 
Wat voor een GPS muis heb je, Bluetooth of een vaste?! Want de vaste kan je heel handig buiten plaatsen. In het midden achter het handschoenenkastje zit een opening naar buiten, kan je zo de kabel door heen laten gaan zonder moeite. Een simpele Z beugeltje maken en deze plaats je tussen moterkap en vooruit.
Doordat hij buiten geplaatst is heb je nog beter ontvangst!
 

higgy

Forumguru
Ik ken de O1 van binnen niet uit mijn hoofd, maar in de O2 kan dat hele vakje waar luchtroosters e.d. inzitten, er uit, daaronder kun je dan de gps-antenne perfect neerleggen, en de ontvangst bij mij is top.
Ik weet dus niet of dat bij de O1 ook kan...
 

morrie

Nieuw lid
Ik heb een gewone muis (niet waterdicht!) en aan een koordje. Het verwarrende is dat ik prima 8 satalieten kan ontvangen en dan ineens is hij weer weg en dan duurt het (tijdens het rijden) lang voordat er weer genoeg ontvangst is.

Dat gat naar het motorcompartiment, kun je daar makkelijk bij, bijvorbeeld via de radio?? Kan de muis onder de motorkap (nee hè die is van ijzer).

En heeft niemand vergelijkbare problemen?
 
Bovenaan Onderaan