Plaats van de startmotor

Ronald19788

Nieuw lid
Hallo mede-lezers,

Ik ben in het bezit van een Skoda Fabia automaat uit het jaar 2003. Nu wil mijn auto niet meer starten. Je hoort wel het geluid van de motor mij hij start niet. Met startkabels werkt het ook niet, dan zou het aan de startmotor moeten liggen alleen ik kan hem niet vinden. De startmotor zit toch onder de motor bij deze auto's?

turboturbo

Forumguru
Zoek het type motor even op die in je Fabia zit (code van drie letters) Als je dat hier plaatst, word je vast geholpen :)

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Verhaal dat het aan de startmotor moet liggen is nogal een voorbarige conclusie, alleen op basis van het feit dat ie ook met starthulp niet start en je de startmotor wel rond hoort draaien. Als de auto om wat voor reden dan ook geen ontsteking heeft, of dat de motor geen brandstof krijgt, dan kun je een complete kerncentrale aan je accu koppelen, maar starten doet ie dan nooit zolang je het probleem niet verhelpt.

leo442

Forumguru
Draait alleen de startmotor of draait ook de motor rond? Als de motor rond draait heb je het probleem dat hij niet aanslaat!

Ronnie

Forumguru
Waarschijnlijk het startrondsel (tandwiel dat in de startkrans op het vliegwiel grijpt, geen bendix) vervuilt door koppelingsstof, startmotor eruit (2 bouten) en reinigen met remmenreiniger. Beslist niet invetten!

Antera

Donateur
Klinkt idd als de bendix die niet meer meewerkt of gooit hij wel de motor rond maar start hij niet?

Bovenaan Onderaan