Plaats voor een reservewiel?

Geo

Lid
Hoi,
Vandaag heb ik lekker rondgereden met de auto, aan knopjes zitten, kijken wat wat doet, je kent het wel..

Nu vond ik achterin in plaats van een reservewiel een groot piepschuim en blok wat die ruimte in 4 kleinere vakken verdeelt waar onder andere de trekhaak ligt en een berg boutjes (voor een winter set neem ik aan)

Ik heb met de 307 al eens op een zondag in Duitsland met een lekke band gestaan, met het reserve wiel kon ik mezelf daar redden, verder was namelijk alles dicht!

Is dat piepschuim blok er uit te halen en er "gewoon" een wiel in te leggen? Past er een volwaardig wiel of thuiskomertje?

Cordoba

Forumguru
Iedere Skoda is leverbaar met een een reservewiel (thuiskomer of volwaardig), dus dat moet gewoon passen. Bij sommige modellen heb je wel een verhoogde laadvloer nodig om een volwaardig reservewiel onder te kunnen leggen, en toch een vlakke laadvloer te houden. Overigens als er geen reservewiel in ligt, zou er wel een reparatiekit in moeten zitten (en dus met een kit die nog niet over datum is). Behalve reservewiel, heb je dan waarschijnlijk ook nog een krik en wielsleutel nodig (neem aan dat het tooltje om kapjes van wielbouten te verwisselen, er wel bij zit, omdat die tool meer toepassingen heeft).

Geo

Lid
Morgen dan toch even verder kijken wat er precies ligt. Ik herkende een aantal voorwerpen die er lagen maar zag niet zo snel iets dat ik herken als een reparatiekit.

Jewepe

Forumguru
@Geo

Ik heb nog een reservewiel liggen dat "oever" is. Kan je gratis en voor niks komen ophalen. Stuur maar een PB.

Canon-Eye

Forumguru
En heb je eenmaal een reservewiel, dan is daarvoor ook weer een piepschuim inzetbak leverbaar waar de krik etc. in past.

Geo

Lid
Naast de trekhaak liggen er inderdaad diverse onderdelen die samen zo'n reparatiekit vormen!
(Met een waarschuwingssticker dat je daarna nog maar 80 mag)
Ook is de bodem inderdaad al verhoogd maar ligt er nu een plaat tussen.

Hou er wel rekening mee dat een vRS grotere remschijven heeft, resevewiel moet daarom minimaal 16 Inch zijn dacht ik anders past ie alleen achter.

• Leuk
Waarderingen: Geo
Bovenaan Onderaan