Plaatsen sierstuk 2.0TDI met gebogen pijpjes

Hallo, ben voornemens voor onze O2 combi 2.0TDI een sierstuk te plaatsen: dubbele pijp afgebogen naar beneden. Nu heb ik begrepen dat de pijpjes rond 55mm een stuk ingekort moeten worden om de kromming eruit te krijgen. Is dit veel werk en hoe hebben jullie dit gedaan. Het is dan de bedoeling dat de sierstukken (1 per pijp) op de pijpen worden geklemd. Is lassen beter en moet je de afgezaagde stukken nog met iets behandelen om roest tegen te gaan? Of is dit in z'n geheel niet nodig?
 

piair1982

Forumguru
Dit alles staat in de handleiding. Kans is wel aanwezig dat je de achterdemper moet.losmaken om beter te kunnen zagen. :)

Succes!
 

Bakkertje

Forumguru
Vind je rechte pijpen niet mooier?
De TDI's met een roetfilter hebben tegenwoordig gewoon een rechte pijp..?
 
Vind je rechte pijpen niet mooier?
De TDI's met een roetfilter hebben tegenwoordig gewoon een rechte pijp..?

Dat is ook net de bedoeling van deze aanpassing ;) Geef toe dat mijn beginzin wat verwarring schept...

Onze O2 PFL heeft een af-fabriek DPF alleen wel met afgebogen pijpjes. Dus bedoel je met "tegenwoordig" vanaf FL?
 

Bakkertje

Forumguru
De 1.6 TDI heeft sowieso een rechte pijp (een enkele bij de Octavia). De pre-FL heeft inderdaad een gebogen, ik gok omdat er altijd dezelfde einddemper onder is gegaan, ongeacht wel of geen roetfilter. Twee rechte pijpen zal zeker mooier kijken dan die gebogen eindstukken.
 
Bovenaan Onderaan