Plasti dip / Cardip voor een versleten dakhemel?

Stephan27

Actief lid
Heren,
Al voor te beginnen een vrolijk PASEN voor iedereen !!
Maar ik zou Fons niet zijn als ik geen rare ideeën heb. Ik heb momenteel een Skoda octavia en mijn dakhemel begint los te laten. Momenteel is de auto 17j oud en wil niet de investering doen voor een nieuwe dakhemel. Occasie dakhemel is vrijwel niet te vinden in België, en als je ze vindt zijn ze ook 15j oud en zal de lijm ook niet meer zijn wat het was...
Hem zelf opnieuw bekleden heb ik behoorlijk wat schrik van, hem demonteren niet. Heb al veel gehoord dat na een half jaar de bekleding opnieuw begint te hangen. Zelfs als alles volgens de regels van kunst is gebeurd. Ik wilde hem eerst opnieuw bekleden met Skai maar wat mensen raden me dat af omdat de welvingen niet goed te volgens zijn...
Nu heb ik op het wereldwijde web een paar zotten gevonden die vooral (bij Landrovers) gewoon een hemel eruit halen, stof weghalen, proper maken en dan dippen in de kleur die ze willen. Ik zou dan voor zwart gaan.
Wat denken jullie hiervan of sla ik hier de bal volledig mis?
Grtz
Stephan

Dit is het idee;

http://www.lotustalk.com/forums/f101/hard-top-liner-repair-123594/

Hans O.

Forumguru
Je hemelbekleding werkt ook als geluidsisolatie. Een kaaler interieur gaat als klankkast werken. Ik zou het niet doen.

Stephan27

Actief lid
Hoi, ik denk dat jullie het concept niet echt begrijpen. Mss mijn Belgische taal :-).

Ik bedoel het kartonnen deel eruit halen (echt de hemel), proper maken (schuimlaag+stof), laagje grondlaag tegen het opzuigen en dan de hemel plastidippen en terug plaatsen. Deze dan terug plaatsen als origineel.

Het enige wat veranderd is dat het stof --> Dip wordt.

Of echt niet doen :D

Laatst bewerkt:

micky

Forumguru
opnieuw bekleden is dan ook nog maar een kleine stap, bij mijn Oldtimer is in 2008 het plafond opnieuw bekleed, dat kan gewoon zonder moeite maar met de juiste middelen.

Stephan27

Actief lid
@Joske hahahah, is mijn bijnaam vanuit mijn jeugd. Was ook de kerel die zijn Camino bijwerkte tot het niet meer ging :D.

@micky Ik weet het, maar die stap geeft me veel onzekerheid. De hemel loshalen en etc is 2x niets. Al genoeg gedaan. Het probleem zit em het meestal in de combo lijm en soort stof. Ik kan skai kopen voor 8.5€ de meter en de lijm (vanop foria) zou ofwel Bison Tix - 3m 08808 lijm het beste zijn.

Ik zou gewoon niet willen dat ik al deze moeite doe, en dan deze zomer op een hete dag dat mijn hemel terug naar onder gaat. Ik vermoed ook dat de plooien niet simpel zijn om te maken. Of iets heel dom, hoe lijm je de uiteinde allemaal mooi aan elkaar?

Want beide opties zijn ongeveer even duur.

Thanks in ieder geval !

Stephan27

Actief lid
Vandaag wel een hele leuke aanbieding gekregen van een oudere stoffeerder in Kuringen (wist zelfs niet dat hij er zat). Normaal doet hij enkel duurdere meubels om te herstofferen. Ik belde met mijn probleem en zijn reactie; Als je de hemel eruit haalt dan lijm ik jouw stof wel even opnieuw met de speciale lijm.

Dus denk dat ik eerst dit ga proberen ;)

Bovenaan Onderaan