Plastic sjoroog bagageruimte los krijgen

KWc

Lid
Beste forumleden

het kabeltje naar het lichtje in de bagageruimte zit muurvast achter het plastic sjoroog dat daar net onder zit gemonteerd. Waarschijnlijk zo in de fabriek vastgeklikt...

Nu heb ik dat lampje eruit gewipt maar is die kabel gelost.
Iemand enig idee hoe ik dit sjoroog losser kan maken om de kabel meer ruimte te geven zodat ik hem weer kan verbinden met het amatuurtje?
Misschien heeft iemand een tekening hoe de bekleding in de koffer lost te krijgen rondom dat lichtje?

Edit: betreft octavia 2 combi bj 2010
Dank!

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
een type zou alvast helpen bij het opzoekwerk ;)

combi?
bouwjaar?

P.S. had jij geen Fabia 1 ipv een O2? :pieker: :D

Joske

Forumguru
alleszins.. als je het over een O2 combi hebt, de sjorogen kan je toch gewoon losschroeven? zijn 2 schroefjes?

Joske

Forumguru
In elk sjoroog zit toch 1 of 2 schroefjes? Althans, zo zie ik het in Elsawin toch. Of moet de bekleding ook los voor het armatuurtje?

Joske

Forumguru
hier alvast een handleiding voor de bekleding uit te bouwen in de koffer:

Bijlagen

• zijbekleding bagageruimte O2 combi uitbouwen.pdf
    85,1 KB · Weergaven: 67

KWc

Lid
Bedankt voor je handleiding. Het sjoroog waar ik het over heb staat op de foto net onder het lampje.

Daar is geen schroefje aan te bekennen:bloos:

Bijlagen

• IMG_20140523_200431.jpg
    IMG_20140523_200431.jpg
    766 KB · Weergaven: 22
Afgelopen weekend tijdens het monteren van mijn trekhaak de zijbekleding van mijn O2 -2012 losgehaald. Na wat schade aan het dekseltje van een van de sjorogen kwam ik erachter dat de truc is om schroevendraaier er midden onder te zetten en voorzichtig te drukken. Daarna kapje zoeken ;)

Meen mij te herinneren dat de kabel van het lampje vastgeplakt zat met tape met een zachte bovenkant..

Bijlagen

• Sjoroog kapje.jpg
    Sjoroog kapje.jpg
    41,9 KB · Weergaven: 25
  • Sjoroog torx.jpg
    Sjoroog torx.jpg
    57,1 KB · Weergaven: 22
Bovenaan Onderaan