Platte batterij na plaatsing Amundsen+

Capifiro

Nieuw lid
Beste mensen,

Allereerst zal ik me kort voorstellen, ik ben Carl, ik kom uit Stekene, België en heb een skoda yeti 1.2tsi van 2014.
Deze was standaard voorzien van de swing radio. Echter heb ik deze vervangen door een Amundsen+.
In al mijn ethousiasme dacht ik dat dit wel ging lukken.
Als ik de Amundsen+ op zet werkt alles naar behoren, dus dat zag er allemaal goed uit.
Echter 2 dagen nadien had ik platte batterij.
Terug gestart, mee gereden, batterij was terug vol.
2 dagen nadien, zelfde probleem.
Ik heb deze laten uitmeten en ik heb lekstroom afkomstig van de radio.
Om de 30sec. trekt deze een piek, alsof deze iets aan het zoeken is ofzo ...

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt,

Mvg,

Carl
 

Capifiro

Nieuw lid
Dank u wel, ik zal het straks eens bekijken.
Op de link die u stuurde staat dat er updates mogelijk zijn.
Hoe gaat dit dan juist in zijn werk als ik dat vragen mag?
 

ertromp

Forumguru
Veelal kun je 1 versie hoger flashen maar dat gaat alleen met VCP en anders een juiste versie CAN module kopen.
Maar eerst uitlezen of kijken welke moduul je hebt moet je natuurlijk als eerste doen. Heb je VCDS?
 

Capifiro

Nieuw lid
Nee, spijtig genoeg heb ik geen VCDS.
Ik had wel al dingen gelezen van die CAN module, maar dacht dat dit enkel bij oudere wagens was.
Maar blijkbaar kan het dan ook bij recentere voorvallen.
 

ertromp

Forumguru
Een Yeti uit 2014 hoeft niet per se een Can Gateway uit 2014 te hebben.
Dat kan ook eentje zijn die al ouder is. Je moet eerst echt het e.e.a. middels VCDS of VCP controleren
 

Capifiro

Nieuw lid
Zitten er zo'n specialisten die mij hierbij zouden kunnen helpen bij mij in de buurt waar u weet van heeft?
 

Capifiro

Nieuw lid
Ik ben ondertussen even langs de dealer geweest. Deze hebben nog wat fouten kunnen verwijderen en nu komt ook de info op de mfa. Echter batterij loopt nog steeds leeg.
Ik heb dan de behuizing even er af gehaald en eens gekeken naar de nummer op de Can gateway.
Dit is: 7N0 907 530AP / HW: 7N0 907 530AK.
Kan het dan hier aan liggen of is deze recent genoeg normaal?

Alvast bedankt.
 
Bovenaan Onderaan