plof bij starten

QAf en toe last van een plof als ik mijn auto start.
Heb een paar uur gereden, parkeer, contact uit.
Start dan de auto weer en dan alleen plof en motor uit.
Probeer het weer dan is het OK.
Het lijkt dat er nog brandstof in de cilinders kom al ik de motor uit zet.
Iemand hier ook last van ???

japiejo5

Actief lid
Weet niet wat het is maar ik zou er wel even mee terug gaan!!(of langs gaan)
Kan niet goed zijn voor je blok!! Hoe oud is ie?

nog geen half jaar.
Komt af en toe voor na opnieuw starten als hij warm is, is een 1,9 TDI met nieuwe motormanagment software tegen het stotteren op 2300-3000rpm

Van alle problemen die op het forum aangekaart worden is dit het enige waar ik ook al last van had. Het is nu misschien een keer of 5 gebeurd op 17000 km. Ik had ook de indruk dat het een soort van restverbranding was en maak me er niet druk om.

Timothee

Actief lid
@knalselder: heb jij dan ook die motormanagement update??

Ik heb er lang op moeten wachten en zit er nog steeds op te wachten! Eerst zou de update er snel zijn, maar werd ie uitgesteld omdat er fouten in zouden zitten (wellicht dat dat het probleem is bij jou, icebird73?). Uiteindelijk heeft mijn dealer de update vorige week binnen gekregen dus heb ik de auto meteen achter gelaten. Kom ik terug, blijkt het niet te zijn gelukt; de knop "updaten" werd niet actief hoewel men kon uitlezen dat ik het oude motormanagement erin had zitten. Ik wacht nu nog op telefoon van de dealer wat de oplossing wordt....ze moesten Skoda ff bellen.

Ik heb geen idee wat het is, maar zou er zeker even mee langs gaan. Storreren lijkt me minder hinderlijk dan ploffen.

Geen update bij mij omdat ik nooit last had van stotteren. Die sporadische verontrust me niet echt en het is best lastig om de dealer diets te maken wat je bedoelt als je het fenomeen niet kan provoceren. Dus laat ik het maar zo, voor het overige doet de auto het prima.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Timothee</font><hr />

Storreren lijkt me minder hinderlijk dan ploffen.

[/ QUOTE ]

Ja totdat hij stotterend gaat ploffen
1761.gif

Bovenaan Onderaan