poekie meldt zich aan

poekie

Actief lid
Ik ben nog steeds de zeer tevreden berijder van een zwarte Seat Leon 110 PK TD<font color="red">I</font> Sport (oud model).
Daarom lange tijd naar alle tevredenheid op het Seat forum Seat-online.nl geweest.
Meerdere keren met Seat-online naar de voortgezette rijopleiding geweest bij Paul Maaskant Pro-Drive training.
En altijd in de overtuiging geweest dat mijn volgende lease auto een (oud model) Seat Leon 150 PK <font color="red">TDI</font> 4x4 zou worden ...
totdat de 4x4 150 PK <font color="red">TDI</font> versie niet meer op de Nederlandse markt verkocht werd, lang voordat mijn huidige leaseauto de 180.000 Km had bereikt.

Geen nood, dan maar de voorwiel aangedreven 150 PK <font color="red">TDI</font>.
En inderdaad ook die verdween van het toneel voordat de teller op 180K stond.

Nog een dappere poging gedaan om Leaseplan te overtuigen een sale-and-leaseback contructie aan te gaan. Wat ze op zich best doen, maar dan alleen met prive auto's (Lees: prive eigendom en dus niet kopen van de dealer). Op zich ook niet zo'n probleem ware het niet dat je de auto MET BTW van de dealer koopt en Leaseplan hem zonder BTW van jouw koopt. die 20% moet je dus zelf bijleggen.
En daarmee vervloog de laatste hoop op mijn huidige trouwe bak maar dan met het fel begeerde rode <font color="red">TDI</font> achterop.

Dus uitkijken naar iets nieuws:
1) Seat Leon II
2) Skoda Octavia II
3) Ford Focus II
etc.

Nu ben ik eigenlijk maar een heel simpel mannetje.
Het enige wat ik wil is heel, heel hard gaan terwijl de auto ook in de bocht zo plat als een wafelijzer op het wegdek blijft liggen.
Ik wil een klinkertrekker die je op een dubbeltje kan draaien.

Wie heeft dus de beste gewicht/PK verhouding?
Het zijn allemaal (bijna) 140 PK diesels van rond de 1300 kilo. Maakt dus niet zoveel uit.

Wie ziet er van binnen en van buiten het beste uit?
De Leon ziet er van buiten nog best redelijk uit. Helaas faalt het intrieur.
De Focus schijnt goede rij eigenschappen te hebben (nog niet zelf getest) maar de buitenkant is slecht te pruimen.
De O2 ziet er niet slecht uit van binnen of van buiten.

Op dit moment al meerdere test ritten in de Octavia II 140 PK diesel gedaan en ik ben daar zeer tevreden over.
De eerlijkheid gebied mij nog wat testritten in een Focus en Leon te doen, maar eigenlijk staat mijn besluit al vast ...

Verslag van de testritten volgt nog.
 

Wiseguy

Actief lid
Poekie, welkom op het forum en maak gewoon een goede keuze.... zeker als je je keuze eigenlijk al hebt gemaakt (ik neem aan de O2 2.0 140PK?), gewoon doen! /forum/images/graemlins/grin.gif

Ik weet in ieder geval hoe die rijdt.... SUPER GEWOON!!!!

Veel plezier in ieder geval met je keuze!
 

Karstieman

Forumguru
Ik heb ook een Leon Sport 1.9Tdi 110pk gereden en zoals je zelf ook al meldt, de 140pk octi ligt ook lekker plat en de motor is veel krachtiger dan de 1.9tdi van de Leon.
Je gaat er geen spijt van krijgen, gewoon doen.
ps. de focus is veel te klein van binnen en de nieuwe Leon is niet zo mooi, maar heeft vooral een veel te kleine voorruit.
Gewoon voor de o2 gaan dus !
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik heb ook een Leon Sport 1.9Tdi 110pk gereden en zoals je zelf ook al meldt, de 140pk octi ligt ook lekker plat en de motor is veel krachtiger dan de 1.9tdi van de Leon.
Je gaat er geen spijt van krijgen, gewoon doen.
ps. de focus is veel te klein van binnen en de nieuwe Leon is niet zo mooi, maar heeft vooral een veel te kleine voorruit.
Gewoon voor de o2 gaan dus !

[/ QUOTE ]

Ik kan me hier als ex-Leon 110pk Sport rijder alleen maar bij aansluiten. Bij mij was de keuze of een 140 pk basis-tdi HB of een 105 pk Combi Elegance. Keuze gauw gemaakt. De Combi ligt ook als een blok op de weg.
 

higgy

Forumguru
Je bent een ander type rijder dan ik, maar dat moet kunnen.
Voor jou lijkt me een dikke Octavia TDI met 17" eronder, evt. gechipt via de dealer (garantie!), met sportonderstel (er lopen tevreden bezitters alhier rond) helemaal top. Je lacht iedereen uit met die combinatie!

Enne, kijk je dan een beetje uit voor je mede-Skoda-weggebruikers? /forum/images/graemlins/wink.gif
 

Droopy

Actief lid
Welkom, succes nog met de andere testritten, zal me echt verbazen als je daarna een ander besluit hebt.
 

Droopy

Actief lid
@Wiseguy, niet schelden ik heet geen Skodo /forum/images/graemlins/smile.gif
Heb alleen een keer een 407 gereden (einde droom), een O2 1.9 &amp; O2 1.9 DSG (hallo automaat /forum/images/graemlins/1761.gif )
 

poekie

Actief lid
Thanks voor alle reacties.

@Dutch4x4
Als Skoda een 4x4 140PK diesel zou maken, zou ik ook geen seconde twijfelen /forum/images/graemlins/cool.gif Is in feite niet veel anders dan wat ik altijd al wou rijden.
 

Dutch4x4

Senior Member
Maar chip die 1.9 TDI (onder garantie) en je hebt ook (zowat) 140 pk!

Of was je sowieso al van plan die 2.0 TDI te chippen? Dan heb ik niks gezegd...
 

poekie

Actief lid
Inderdaad is het de bedoeling de 140 PK te chippen naar 175 PK en 390 NM. (mede) vandaar ook een handgeschakelde versnellingsbak.
 

Hetzer

Forumguru
uhhhhhhhhh en als je niet kan slagen voor de O-2 kun je altijd nog gaan kijken voor een AUDI A-4 2.5 TDI 163 pk met 6-bak en sport onderstel , neem dan wel nog wat spaarcentjes mee om het verschil tussen de O-2 en de A-4 bijteleggen /forum/images/graemlins/winkie.gif
 

poekie

Actief lid
@veejay
Ik heb de eerste keer bij Paul Maaskant nog in die gechipte Toledo van jouw gereden. Was wel redelijk heftig vergeleken met die standaard 110PK van mij.
Heb jij al iets met die 2.0 liter diesel uitgehaald of is ie nog standaard?
 

VEEJAY

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
@veejay
Ik heb de eerste keer bij Paul Maaskant nog in die gechipte Toledo van jouw gereden. Was wel redelijk heftig vergeleken met die standaard 110PK van mij.
Heb jij al iets met die 2.0 liter diesel uitgehaald of is ie nog standaard?

[/ QUOTE ]

Hij is nog helemaal standaard, omdat hij vergelijkbaar is met de Toledo mis ik op dit moment niks. Een proefrit in een 2.0TDI DSG (350NM) heeft mij niet enthousiast kunnen maken. Pas als ik een big smile krijg tijdens een proefrit in een 2.0TDI handbak dan ga ik de mijne doen! /forum/images/graemlins/923.gif

(Edwin heeft een 2.0TDI Leon met JD chippie klaarstaan /forum/images/graemlins/cool.gif)
 
Bovenaan Onderaan