poekie
Actief lid
Ik ben nog steeds de zeer tevreden berijder van een zwarte Seat Leon 110 PK TD<font color="red">I</font> Sport (oud model).
Daarom lange tijd naar alle tevredenheid op het Seat forum Seat-online.nl geweest.
Meerdere keren met Seat-online naar de voortgezette rijopleiding geweest bij Paul Maaskant Pro-Drive training.
En altijd in de overtuiging geweest dat mijn volgende lease auto een (oud model) Seat Leon 150 PK <font color="red">TDI</font> 4x4 zou worden ...
totdat de 4x4 150 PK <font color="red">TDI</font> versie niet meer op de Nederlandse markt verkocht werd, lang voordat mijn huidige leaseauto de 180.000 Km had bereikt.
Geen nood, dan maar de voorwiel aangedreven 150 PK <font color="red">TDI</font>.
En inderdaad ook die verdween van het toneel voordat de teller op 180K stond.
Nog een dappere poging gedaan om Leaseplan te overtuigen een sale-and-leaseback contructie aan te gaan. Wat ze op zich best doen, maar dan alleen met prive auto's (Lees: prive eigendom en dus niet kopen van de dealer). Op zich ook niet zo'n probleem ware het niet dat je de auto MET BTW van de dealer koopt en Leaseplan hem zonder BTW van jouw koopt. die 20% moet je dus zelf bijleggen.
En daarmee vervloog de laatste hoop op mijn huidige trouwe bak maar dan met het fel begeerde rode <font color="red">TDI</font> achterop.
Dus uitkijken naar iets nieuws:
1) Seat Leon II
2) Skoda Octavia II
3) Ford Focus II
etc.
Nu ben ik eigenlijk maar een heel simpel mannetje.
Het enige wat ik wil is heel, heel hard gaan terwijl de auto ook in de bocht zo plat als een wafelijzer op het wegdek blijft liggen.
Ik wil een klinkertrekker die je op een dubbeltje kan draaien.
Wie heeft dus de beste gewicht/PK verhouding?
Het zijn allemaal (bijna) 140 PK diesels van rond de 1300 kilo. Maakt dus niet zoveel uit.
Wie ziet er van binnen en van buiten het beste uit?
De Leon ziet er van buiten nog best redelijk uit. Helaas faalt het intrieur.
De Focus schijnt goede rij eigenschappen te hebben (nog niet zelf getest) maar de buitenkant is slecht te pruimen.
De O2 ziet er niet slecht uit van binnen of van buiten.
Op dit moment al meerdere test ritten in de Octavia II 140 PK diesel gedaan en ik ben daar zeer tevreden over.
De eerlijkheid gebied mij nog wat testritten in een Focus en Leon te doen, maar eigenlijk staat mijn besluit al vast ...
Verslag van de testritten volgt nog.
Daarom lange tijd naar alle tevredenheid op het Seat forum Seat-online.nl geweest.
Meerdere keren met Seat-online naar de voortgezette rijopleiding geweest bij Paul Maaskant Pro-Drive training.
En altijd in de overtuiging geweest dat mijn volgende lease auto een (oud model) Seat Leon 150 PK <font color="red">TDI</font> 4x4 zou worden ...
totdat de 4x4 150 PK <font color="red">TDI</font> versie niet meer op de Nederlandse markt verkocht werd, lang voordat mijn huidige leaseauto de 180.000 Km had bereikt.
Geen nood, dan maar de voorwiel aangedreven 150 PK <font color="red">TDI</font>.
En inderdaad ook die verdween van het toneel voordat de teller op 180K stond.
Nog een dappere poging gedaan om Leaseplan te overtuigen een sale-and-leaseback contructie aan te gaan. Wat ze op zich best doen, maar dan alleen met prive auto's (Lees: prive eigendom en dus niet kopen van de dealer). Op zich ook niet zo'n probleem ware het niet dat je de auto MET BTW van de dealer koopt en Leaseplan hem zonder BTW van jouw koopt. die 20% moet je dus zelf bijleggen.
En daarmee vervloog de laatste hoop op mijn huidige trouwe bak maar dan met het fel begeerde rode <font color="red">TDI</font> achterop.
Dus uitkijken naar iets nieuws:
1) Seat Leon II
2) Skoda Octavia II
3) Ford Focus II
etc.
Nu ben ik eigenlijk maar een heel simpel mannetje.
Het enige wat ik wil is heel, heel hard gaan terwijl de auto ook in de bocht zo plat als een wafelijzer op het wegdek blijft liggen.
Ik wil een klinkertrekker die je op een dubbeltje kan draaien.
Wie heeft dus de beste gewicht/PK verhouding?
Het zijn allemaal (bijna) 140 PK diesels van rond de 1300 kilo. Maakt dus niet zoveel uit.
Wie ziet er van binnen en van buiten het beste uit?
De Leon ziet er van buiten nog best redelijk uit. Helaas faalt het intrieur.
De Focus schijnt goede rij eigenschappen te hebben (nog niet zelf getest) maar de buitenkant is slecht te pruimen.
De O2 ziet er niet slecht uit van binnen of van buiten.
Op dit moment al meerdere test ritten in de Octavia II 140 PK diesel gedaan en ik ben daar zeer tevreden over.
De eerlijkheid gebied mij nog wat testritten in een Focus en Leon te doen, maar eigenlijk staat mijn besluit al vast ...
Verslag van de testritten volgt nog.