'Poets'vraag over Collinite

Smeeuwis

Donateur
Auto's poetsen doe ik al jaren, de laatste 4, 5 jaar echter ben ik wat meer aan het echte detailen begonnen. Wil mijzelf absoluut geen professional noemen, ik schaar me in de categorie hobby-detailers. Na de vakantie wil ik mijn auto wat serieuzer aanpakken met achtereenvolgens kleien en ontvetten, glaze en sealant van Poor Boys World en dan afronden met Collinite 845. Wordt ie mooi winterklaar van. Wat ik me afvraag en niet zo snel online kan vinden, is met welke shampoo daarna de auto te wassen. Sommige shampoo's hebben bestanddelen die de standdtijd van wax verminderen.

Welke tips hebben de goeroe's hier op dat gebied voor mij? Tot op heden was ik niet zo kritisch op de shampoo en gebruikte ik voornamelijk turtlewax ZIP, maar ik heb het idee dat die toch wat inwerkt op de waslaag die er nu op zit.
 

eriktv

Forumguru
Ik zit op hetzelfde niveau qua professionaliteit, ooit begonnen met een clinic via dit forum. Volgens mij is de gouden regel: doseer vooral niet teveel. Ik heb eigenlijk met veel wel goede ervaringen: Dodo Juice Born to be Mild, Monello Lavare en Gyeon Bathe. In de winter is Bathe+ mijn favoriet, die geeft de waxlaag zichtbaar een boost. Je kunt zelfs in een luie bui na het wassen Bathe+ in pure vorm op je washmitt gieten en daarmee je auto na het wassen afnemen, waarna het net is of hij vers in de wax staat :D
 

Fmoon

Forumguru
Ik smeer de auto altijd in met Black hole van Poorboys en daarna met Collonite. De auto spuit ik in met PH vrije schuim, daarna was ik hem met California Gold Carnauba Wash & Wax.

Nu net de zwarte auto heb ik Ultimate Compound gekocht die ik voor black hole gebruik op vreemde plekjes die je op de zwarte lak soms hebt, op de 1 of andere manier zie je veel meer dingen dan op een blauwe auto aan vlekjes en dergelijke.

Heb voor de ongespoten delen van de auto Meguiar's Ultimate Black gekocht, wat een vreselijk spul. Dacht na het insmeren ervan WOW wat een verschil op een nieuwe auto zelfs al, na de regen ligt het nu gewoon op “straat”op de plekken waar het water bij de kofferbak erlangs loop. Rommel dus.
 

Smeeuwis

Donateur
Black Hole wordt bij mij White Diamond. Gaat het met wassen dan vooral om PH neutrale shampoo of foam?
 
Bovenaan Onderaan