POI op Columbus

TL@

Forumguru
Ik heb hier weer een vraag over de Columbus navigatie :blush:

Is het mogelijk om eigen POI's met flitscamera's en NP van het werk toe te voegen op de Columbus?

Ik gebruik nu TomTom en ben die eigenlijk een beetje beu, vooral het wachten op een fix en verliezen van fix na een bocht (veel te) snel te nemen hangt mijn voeten uit, alsook het probleem met tunnels (zeker in Brussel heel vervelend).
Ik kan echter mijn flitspalen en POI's van het werk en Shell tankstations (tankkaart is enkel voor Shell) niet missen.

!Škoda!

Actief lid
Pois

Nederlands grootste site vwb POI is www.flitspaal.nl.
De Columbus is Siemens / VDO, eb deze zijn niet echt "toegankelijk" voor extra informatie.
Maar misschien met de nieuwe HDD is het wel mogelijk.... Afwachten.

Steve

Senior Member
Ik heb even gegoogeld op deze combinatie maar wat ik vind is allemaal Nee als antwoord :(
Het is niet mogelijk om poi`s toe te voegen in de RNS 510/Columbus.

Maar misschien heb ik nog niet goed genoeg gezocht.

TL@

Forumguru
Ik heb ondertussen zelf ook wat gegoogled en het lijkt er idd op dat er geen eigen POI's kunnen toegevoegd worden :407:

Ik vind dit gewoon een vreselijk misser. Als ik een TomTom van 200€ koop, kan het wel maar op een systeem van 2000€ kan het niet :ahum::smiley29::mad:

Ach ja, dan blijf ik die TomTom maar gebruiken hé, met een Brodit houder misschien, dan zit die lelijke zuignap toch niet tegen de raam.

!Škoda!

Actief lid
En.... Diefstal gevoeliger

Omdat je een Columbus niet 1,2,3 kan meenemen (itt een TomTom / PDA met TomTom), staan er al leden van het dievengilde klaar om je te laten zien hoe je dit wel mee kan nemen... :407:

Zie navigatiehelpsite

LenK

Forumguru
Op zich ben ik wel in voor een O2 Attr BE, maar om dan opgescheept te zitten met zo'n navigatiesysteem :biggthumpdown: Nee dank.
Of mijn Audience moet overgezet worden en dan € 1000 korting, maar dat zal wel lachen worden als ik dat voorstel.

higgy

Forumguru
LenK: wat is er mis met de Columbus? Da's de Nexus maar dan zoals ie al lang had moeten zijn!

LenK

Forumguru
De nadelen van de onboard navigatie zijn toch al uitgebreid aan de orde geweest.

- Veeeeeeeeeeel te duur
- Kaartmateriaal kost net zoveel als een compleet PDA of PNA navisysteem
- Niet flexibel (zoals met die POI)
- Je kunt pas route instellen als je ingestapt bent
- Te aantrekkelijk voor mensen met lange vingers
- Heb je meer auto's dan moet je alsnog een ander navisysteem kopen

TL@

Forumguru
Ze zijn er druk mee bezig om een en ander wel mogelijk te maken.
Nu maar hopen dat dit gaat werken en dat de maker ermee aan wil meewerken.
Zie onderstaande link:

http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=6943

Tja, maar als het dan al moest lukken dan kost het heel veel moeite en is even elke week updaten ook niet handig.
Bijkomend probleem: het zal nooit mogelijk zijn om een gesproken waarschuwing te laten geven.
Jammer, jammer, jammer. Gewoon mijn TT dan maar.

Tallguy

Forumguru
De nadelen van de onboard navigatie zijn toch al uitgebreid aan de orde geweest.
- Veeeeeeeeeeel te duur
<knip>
- Heb je meer auto's dan moet je alsnog een ander navisysteem kopen
Dat is daarom ook de reden voor mij geweest om navigatie via een PDA te regelen. Kan ik 'm meenemen waar ik maar wil (heb nl ook nog een BT ontvanger). En 't scheelt enorm(!) in de kosten

Neptukker

Forumguru
Flitspalen zijn toe te voegen met behulp van het programmatje POI inspector (zorg dat je versie 3.5 uiteindelijk hebt draaien, eerst versie 3 installeren en dan de .exe van 3.5 de oude laten vervangen). Op onderstaande link staat de uitleg: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=30271&page=1
Bij mij wou het eerst niet werken, maar met de tip van "Cherio" op pagina 5 was ik geholpen.

Voor icoontjes zie: http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=8752

Ik heb het na wat geknutsel draaien. Het is wat werk, maar als je het eenmaal aan de praat hebt is updaten makkelijk.

Bovenaan Onderaan