hephie
Lid
Ik weet dat er al verschillende posts zijn op dit forum rond dit onderwerp, maar in geen enkele heb ik tot nu toe een eenduidig antwoord noch een werkende oplossing gevonden ![nietblij.gif :( :(](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/nietblij.gif)
Vandaar probeer ik het opnieuw!
Ik ben er nu al enkele dagen mee aan het kl*ten om m'n POI's terug om m'n Columbus te krijgen.
Eerst en vooral mijn Columbus systeem info (na lang inhouden van setup knop):
HW-Version: H41
SW-Version: 3974
Active map coverage: West Europe
Active map supplier: Navteq
Map version HDD: 7353
Even nog wat info ivm de map version.i
Dit is map/dvd versie 7.2 dacht ik, dat is de laatste iso die bij mij nog op een gewone DVD paste (qua size). Alle nieuwere versies, v8.0, v8.2, ... zijn allemaal groter dan 4.7GB. i
De heb ik thans ook al verschillende keren proberen te branden op een Dual Layer DVD, maar daar krijg ik elke keer dvd lees error na enkele minuten, initeel bij het inserten van de Dual Layer DVD in de Columbus zegt hij wel "nieuwe navigatie dvd gevonden", maar na X verloop van tijd => DVD lees fout.
Anyway lets go on...
Op de laatste navigatie maps die ik geladen heb (v7.2, CD_7353.iso) is er een POI bestand aanwezig, echter werd dit om, een mij tot nu toe onbekende reden, NIET gekopieerd naar de hdd van de Columbus. Ik heb momenteel dus GEEN ENKELE Point of interests![nietblij.gif :( :(](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/nietblij.gif)
Vandaar dat ik via SD probeer de POI's te laden.
Wat heb ik al geprobeerd:
*) Het POI bestand (extensie .db3, in mapje EDB/POI) uit het CD_7353.iso bestand te halen, en vervolgens zelf naar SD kaart kopieren --> lukt niet "Imorteer Personal POI" onder "Setup > Naviagie" bijft grayed out (niet selecteerbaar, niet gelukt!)
*) Met POI Inspector v5.7 zelf een nieuw POI (.db3) bestand aanmaken, en dan vervolgens via het POInspector programma het bestand laten kopieren naar de SD kaart (Tools > Transfer current DB to SD card).
Als ik dan de SD kaart in de Columbus steek is de optie "Imorteer Personal POI" WEL BESCHIKBAAR
Maar dan gaat het om een relatief klein .db3 bestand.
Ik vermoed dus dat er een maximum grote ofzo op het POI bestand zit???????
Als ik het hele DB3 bestand uit de originele ISO via POInspector naar de SD kaart laat kopieren is de import optie "grijs", niet selecteerbaar.
Zeer vreemd!
SD kaart is in beide gevallen FAT32 geformatteerd, en de POI.DB3 bestanden worden geplaats in het mapje PersonalPOI op de root van de SD kaart.
Ik had ergens gevonden dat dit de "voorwaarden" zijn om personal poi's te kunnen importeren.
Please help!
Thanks!
Thomas
![nietblij.gif :( :(](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/nietblij.gif)
Vandaar probeer ik het opnieuw!
Ik ben er nu al enkele dagen mee aan het kl*ten om m'n POI's terug om m'n Columbus te krijgen.
Eerst en vooral mijn Columbus systeem info (na lang inhouden van setup knop):
HW-Version: H41
SW-Version: 3974
Active map coverage: West Europe
Active map supplier: Navteq
Map version HDD: 7353
Even nog wat info ivm de map version.i
Dit is map/dvd versie 7.2 dacht ik, dat is de laatste iso die bij mij nog op een gewone DVD paste (qua size). Alle nieuwere versies, v8.0, v8.2, ... zijn allemaal groter dan 4.7GB. i
De heb ik thans ook al verschillende keren proberen te branden op een Dual Layer DVD, maar daar krijg ik elke keer dvd lees error na enkele minuten, initeel bij het inserten van de Dual Layer DVD in de Columbus zegt hij wel "nieuwe navigatie dvd gevonden", maar na X verloop van tijd => DVD lees fout.
Anyway lets go on...
Op de laatste navigatie maps die ik geladen heb (v7.2, CD_7353.iso) is er een POI bestand aanwezig, echter werd dit om, een mij tot nu toe onbekende reden, NIET gekopieerd naar de hdd van de Columbus. Ik heb momenteel dus GEEN ENKELE Point of interests
![nietblij.gif :( :(](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/nietblij.gif)
Vandaar dat ik via SD probeer de POI's te laden.
Wat heb ik al geprobeerd:
*) Het POI bestand (extensie .db3, in mapje EDB/POI) uit het CD_7353.iso bestand te halen, en vervolgens zelf naar SD kaart kopieren --> lukt niet "Imorteer Personal POI" onder "Setup > Naviagie" bijft grayed out (niet selecteerbaar, niet gelukt!)
*) Met POI Inspector v5.7 zelf een nieuw POI (.db3) bestand aanmaken, en dan vervolgens via het POInspector programma het bestand laten kopieren naar de SD kaart (Tools > Transfer current DB to SD card).
Als ik dan de SD kaart in de Columbus steek is de optie "Imorteer Personal POI" WEL BESCHIKBAAR
Maar dan gaat het om een relatief klein .db3 bestand.
Ik vermoed dus dat er een maximum grote ofzo op het POI bestand zit???????
Als ik het hele DB3 bestand uit de originele ISO via POInspector naar de SD kaart laat kopieren is de import optie "grijs", niet selecteerbaar.
Zeer vreemd!
SD kaart is in beide gevallen FAT32 geformatteerd, en de POI.DB3 bestanden worden geplaats in het mapje PersonalPOI op de root van de SD kaart.
Ik had ergens gevonden dat dit de "voorwaarden" zijn om personal poi's te kunnen importeren.
Please help!
Thanks!
Thomas