Pollenfilter/Interieurfilter

DeNnZ

Forumguru
Hallo allen,

Pasgeleden heeft mijn auto (Sup II (3T)) een grote beurt gehad, hierbij is o.a. het interieurfilter vervangen á €40,49
Ik vind de btreffende filters op internet voor zeg €20,-.
Het lijkt mij de moeite waard om het filter zelf te vervangen en zo weer €30,- in de zak te steken.

Het enige wat ik niet weet is waar het filter zich bevindt en of er nog bijzonderheden zijn mbt het verwisselen van dit filter.
Kan iemand mij wellicht opweg helpen hiermee?

Bedankt!

Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
49 euro? Weet je zeker dat dat het interieurfilter betrof? Dat lijkt me wel erg gortig. Een originele nieuwe kost maar €11.34 en monteer je zelf in 5 minuten (of 10, als je ook netjes even het filterhuis stofzuigt). Je vindt het filter boven de voeten van de bijrijder.
Bijgevoegd de beschrijving zoals ik die ooit op superb-forum.de vond.

Bijlagen

• Pollenfilter wechseln ⋅ skoda360.pdf
    295,9 KB · Weergaven: 75
Laatst bewerkt:

DeNnZ

Forumguru
Ik heb de bon er even bij gepakt.
Het filter heeft me €40,49 gekost.
Ik was even in de war met de €49,-

Dan nog vind ik het de moeite waar het zelf te doen.
Bedankt voor je info!

turboturbo

Forumguru
Let wel dat als je een A merk filter neemt (vergelijkbaar met OEM kwaliteit) zoals MANN oid en erop let dat het een variant is met actief koolfilter, het prijsverschil als het goed is kleiner wordt.

En dat ook de lokale automaterialenzaak niet zo goedkoop is als mister auto en bij Mister Auto zit je weliswaar met goedkoper prijzen, maar verzendkosten. Dus dat loont alleen als je een flinke bestelling doet.

Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Let wel dat als je een A merk filter neemt (vergelijkbaar met OEM kwaliteit) zoals MANN oid en erop let dat het een variant is met actief koolfilter, het prijsverschil als het goed is kleiner wordt.
In mijn vorige post had ik gelinkt naar een Mann filter (origineel was bij mij ook Mann gemonteerd) mét koolstof, en die kost dus maar een dikke 11 euro.
En om verzendkosten te sparen ga je natuurlijk niet slechts één filtertje kopen, maar koop je er gelijk twee en doe je er ook een setje ruitenwisserbladen of andere slijtdelen bij.

tist

Actief lid
MANN-FILTER- Ref: CUK 2939

In belgië 15,31 € zelfde firma maar naar belgische gewoonte een minimaal verschil van zo'n 35 % +!
Zal dus berekend worden met alle mogelijke taksen die er zijn zoals de suikertaks, de datadrager taks en wat nog meer ze uitvinden.
Weldra de luchttaks, de lucht die een diesel "verbruikt" is veel hoger dan wat een andere brandstof vraagt he dus.:banghead:

andrehj

Forumguru
Die is inderdaad nog een halve euro goedkoper dan degene uit mijn link uit post #2 hierboven. Ik heb alleen zelf geen ervaring met Bosch en omdat er origineel Mann in zat, heb ik die ook maar weer besteld.

CDK

Forumguru
Bij mij zat er een Bosch in en die heb ik dan ook maar weer terug geplaatst. Ondertussen gaat nummer 3 er 1 dezer dagen in samen met een setje nieuwe Bosch ruitenwissers, ook uit bovenstaande webshop overigens.

Bovenaan Onderaan