Polo dimlicht

Eemspoort

Forumguru
Ik vermoed dat TS wil zeggen dat een Superb goedkoper is om lampen te wisselen dan een Polo.
Ofschoon ik daar met mijn Polo geen last van heb.... maar die is dan ook van '98, toen deed VW nog niet aan die nonsens. :D

SuperBeeb

Forumguru
Dealer was al zo vriendelijk om 50% korting te geven op arbeidsloon. Is volgens mij standaard, omdat het anders helemaal genant is wat ze moeten rekenen. Maar los daarvan, ik vind het behoorlijk achterlijk dat een auto zo wordt geconstrueerd dat je niet eens zelf een lampje kunt vervangen. Bij sommige merken is het nog erger, moet je via de wielkuip, wiel eraf. Of bumper eraf. Snap best dat t allemaal goedkoper moet, maar gaat wel ten koste van veiligheid.

CDK

Forumguru
@SuperBeeb, daar zeg je wat inderdaad ;) die willen nog wel eens erg vast zitten, maar als je niet al te grote handen hebt kan je er wel redelijk goed bij komen, misschien is dat het voordeel van een iets grotere auto?

Eemspoort

Forumguru
Ik vrees dat het weinig met de afmetingen van de auto heeft te maken. Ook grote auto's worden vol gepakt onder de kap. En toch krijgt Skoda het zelfs bij de V6 voor elkaar om de lampen bereikbaar te houden.
Echter, bij mijn Citroën C5 was dit een ander verhaal. Je moest al kinderhanden hebben om er bij te kunnen OF de accu, dan wel de luchtfilterbak compleet verwijderen. Ik heb er destijds zelf xenon in gebouwd, en daarvoor maar de bumper en lampen verwijdert. Was 2 uurtjes werk en ging vrij eenvoudig.

Bovenaan Onderaan