Polootje82

polootje82

Nieuw lid
Onze Fabia Greenline diesel van febr 2011 heeft 80.000 km gelopen en nu al, de koppelingplaten
stuk, is dat normaal, wie heeft daar ervaring mee?

polootje82

Nieuw lid
Rij op en vrachtauto overdag, dus mijn rijstijl zou ik normaal willen noemen,
niet te snel optrekken enz. stond er ook versteld van dat de koppelingsplaten
al stuk waren.

ertromp

Forumguru
Ook zit je by the way in de verkeerde rubriek.

Maar ook zonder snel optrekken kun je de koppeling vernaggelen hoor

Of heb je veel zo'n combinatie:

CIMG2030.JPG

polootje82

Nieuw lid
Heel hartelijk dank voor het reageren, welke rubriek moet ik dan zitten??
wij rijden nooit met aanhanger dus daar kan het niet van komen.

ertromp

Forumguru
80000 is absoluut te snel bij normaal gebruik.
Ik vrees voor je dat je dealer het af zal doen als slijtage onderdeel.
Ben je al bij je dealer geweest?

polootje82

Nieuw lid
Wij hebben wel Fabia 2 met 1.2 TDI Diesel. ja bij de dealer geweest en is ook al
gerepareerd, want je kon er niet meer mee rijden, dat was 2 weken geleden,
maar het zit me toch niet lekker dat de koppelingsplaten zo snel stuk zijn, daarom
ben ik eigenlijk op dit forum terecht gekomen.

Blackokkie2

Forumguru
80.000 is absoluut te snel. Of je moet al elke versnelling met slippende koppeling inleggen, maar dan had je in je vrachtwagen ook al zoiets gehad en had je baas gevraagd of je wel kan rijden. Aan de andere kant als je het echt verkeerd doet kun je ze ook in 1000 km oproken.

Cordoba

Forumguru
@Hetzer @Tallguy @Skodaforum.nl @Maarten @Pasqual Misschien kan één van de mods dit topic verplaatsen naar 'Fabia II'?

@polootje82 alleen de koppelingsplaten versleten, of ook problemen met de drukgroep? Slijtage is absurd snel voor een auto die juist gebruikt is, maar voor een mishandelde koppeling zijn het relatief veel km's. Ik heb het idee, dat er meer aan de hand is dan alleen versleten platen, of dat er in elk geval een dieper liggende oorzaak is.

@dirkkroneman Dus met de vrachtwaggel rij je wel rustig? :maakmegek:

Desperado

Forumguru
Ben je de enige chauffeur?
Als er nog een ander op rijdt die constant de voet op de koppeling houdt slijt hij ook sneller.

Monteurtje

Forumguru
Wat was precies het probleem? Misschien was er een klein stukje van de koppelingsplaat afgebroken. Dat stukje metaal moet de tangentiaalveer op de plek houden. Als die afbreekt kan die tussen de koppelingsplaat en de drukgroep of vliegwiel komen waardoor de koppeling niet vrij komt.
Dit kwam regelmatig voor bij de eerste Fabia Greenlines.

Monteurtje

Forumguru
eventueel coulance. Maar dat ligt eraan hoe oud de auto is en of je onderhoud altijd netjes bij dealer gedaan hebt

polootje82

Nieuw lid
Auto Skoda Fabia is van febr. 2011, is altijd bij dealer onderhouden, heel erg
bedankt nog voor je reacties, fantastisch vind ik dat.

Bovenaan Onderaan