Pomp in de koffer

Goedemiddag
Vandaag zag ik voor het eerst de compressor (bandenpomp? Hoe noemt zo'n ding? Haha) in de koffer. Handig, dacht ik meteen. Zijn hier gekende uitbreidingen voor? Voor fietsen op te pompen, zwembadjes, (voet)ballen...? Lijkt me wel handig om mee te hebben in de koffer.
Bedankt en voorzichtig op de baan he.

Frup

Forumguru
Als je toevallig al Makita accu's hebt kan ik deze aanraden: Makita DMP180Z.
Hiermee kun je behalve je banden ook fietsbanden etc. oppompen.
We nemen deze ook mee op vakantie om de caravanbanden indien nodig op druk te brengen.

EdK

Forumguru
Mijn ervaring met die meegeleverde pompies is wel dat ze A een ongelooflijke herrie maakte.
En B dat ik er een band wel mee kon oppompen maar dat ik naar een pompstation moest om hem op de juiste spanning te krijgen.
Want dat ding wat ik in me Yeti had zitten dat kwam echt niet verder dan een 2 a 2,1 bar .....

Mijn ervaring met die meegeleverde pompies is wel dat ze A een ongelooflijke herrie maakte.
En B dat ik er een band wel mee kon oppompen maar dat ik naar een pompstation moest om hem op de juiste spanning te krijgen.
Want dat ding wat ik in me Yeti had zitten dat kwam echt niet verder dan een 2 a 2,1 bar .....
Dat van die herrie klopt alleszins haha. Daarnet met een dopje van een balpen een zwembadje opgeblazen voor de kinderen en dat ging al best vlot. Maar denk met enkele uitbreidingen die je kan opdraaien dat het vlotter gaat. Banden oppompen duurt hopelijk nog even voor ik die ervaring kan delen.

Cordoba

Forumguru
Bij iedere auto van het VAG-concern waar geen reservewiel bij zit, zit een bandenreparatieset dat bestaat uit zo'n pompje, reparatiekit (met houdbaarheidsdatum!!) en nog wat spul, maar sommige zaken die bij een auto met reservewiel standaard zijn, krijg je dan weer niet (ik dacht o.a. een wielsleutel en een krik). Alleen al vanwege de houdbaarheidsdatum van de reparatiekit wil ik gewoon een reservewiel, dus me nooit echt verdiept in die kits.

Ik heb voor mijn vorige auto wel een pompje gekocht op de 12V aansluiting, zodat ik altijd een zachte band weer op spanning kan brengen, maakt inderdaad flink lawaai maar pompt in elk geval tot boven de 2,6 bar (nooit hoger geprobeerd). Heeft het formaat van ongeveer een 1-DIN-autoradio en ook nog lampfunctie in geval van pech, lijkt een beetje op foto hieronder.
iu

Als je toevallig al Makita accu's hebt kan ik deze aanraden: Makita DMP180Z.
Hiermee kun je behalve je banden ook fietsbanden etc. oppompen.
We nemen deze ook mee op vakantie om de caravanbanden indien nodig op druk te brengen.
Ziet er uit als een top apparaat inderdaad. Jammer dat er geen mogelijkheid is om deze op de 12v / 220v van de auto aan te sluiten

Bovenaan Onderaan