PON's eigen USB-autolader (Seat) kado zorgt voor slecht ontvangst radio/dab

Falcon

Donateur
Voor het geval dat PON dezelfde actie gaat doen bij Skoda... Lees even mee wat mij overkwam.

Ivm het meedoen aan enquete van Seat, was mij de onderstaande autolader geleverd:

seat-oplader.jpg

Super leuk ding, matched namelijk precies met mijn witte Leon en de ledverlichting. Na een week viel mij op dat de radio niet zo lekker functioneerde en ben ik maar mp3's gaan luisteren. Lui dat ik ben, paar weken later lees ik tot mijn stomme verbazing dat iemand ook slecht ontvangst heeft gehad en veroorzaakt door dit door PON geleverde kado:lezen:

En jahoor bij mij precies hetzelfde, mijn FM/DAB werkt weer perfect :)

Captain Hook

Forumguru
Ik rijd nu (al 4 jaar) een Roomster, daar stoort de radio NIET als ik mijn telefoon oplaad...;)

Ligt het nou aan de telefoon, aan de lader, of aan de radio/antenne installatie in de auto? :pieker:

Monteurtje

Forumguru
Dat heb ik ook al keer meegemaakt met een Octavia III. Best frustrerend. Zit je te zoeken en te zoeken is zo'n klote usb lader de oorzaak. Dat was een met Skoda sticker. Ligt dus niet aan de Seat sticker.

turboturbo

Forumguru
Zou het hier misschien gaan om zo'n goedkoop chinees dingetje, waar dan desgevraagd een stickertje van het bedrijf op geplakt wordt door de fabrikant? Ik bedoel; pennen die je als bedrijfs gift krijgt, schrijven vaak ook gewoon kut en gaan maar 3 dagen mee :D

Ik heb hier een peperdure (25,-) iPad USB oplader (levert tot max 2,1A ipv 1 of 1,5 zoals de meeste USB laders) en als ik het zo lees was die zijn geld misschien wel waard. Hij stoort niet, doet het ook in auto's waar m'n andere Belkin lader niets doet (heel vreemd, maar in sommige auto's vertikt ie het überhaupt om stroom te leveren of te krijgen, het ledje blijft gewoon uit?) heeft een mooi design en wordt niet heel erg warm.

Het is er een van InCase en wil ik derhalve van harte bij jullie aanbevelen.

Laatst bewerkt:

emilio3333

Forumguru
Ik heb precies dezelfde lader en heb het probleem niet.
Gebruik deze elke dag om mijn telefoon op te laden.

Wel een keer zo'n ding van de Action gehad.
Die presteerde het om van twee telefoons de accu kapot te maken.
Maakte kortsluiting in de telefoon.

Bovenaan Onderaan