EdZ
Donateur
Ik had het bericht al eens in het Seat-forum gepost maar dat leverde geen volledig antwoord op dus ik probeer het hier ook nog eens.
Even Jip-en-Janneke-taal:
Ik heb een 1.2TSI met een 6-bak. Als je 'm in z'n achteruit wil zetten duw je de pook naar beneden en dan naar links en van je af. Als je hem uit de achteruitversnelling haalt, dan trek je de pook terug naar de middenstand en als je 'm dan naar rechts beweegt dan schiet hij weer terug omhoog.
Het probleem (misschien) is dat bij mij de pook ook al naar omhoog schiet als hij nog in z'n achteruit staat. Je hoeft de pook maar even aan te raken en dan gebeurt dat al.
Ik kan me zo voorstellen dat er ergens een kunststof geleide-ding zit dat bepaalt of de pook nog ingedrukt moet blijven of niet - en dat dat versleten is.
Vooralsnog blijft ie netjes in z'n achteruit dus vind ik het wel prima zo, maar:
- is dit inderdaad het schakelmechanisme onder de pook of ergens in de bak?
- zou ik problemen kunnen krijgen - dat ie spontaan uit z'n achteruit gaat springen?
Ik zag dat een nieuw schakelmechanisme een paar honderd euro kost - ex montage dus als ik 'm moet vervangen, liefst geen nieuwe. Maar als ik geen nieuwe neem, zal ik 'm zelf moeten vervangen. Weet iemand of dat een beetje te doen is? Ik kan geen enkele uitleg of filmpje vinden waarin ik zie hoe het ding intern in elkaar steekt dus weet ook niet of ik het zelf zou kunnen repareren.
<edit: typo. Eerst lezen voor ik iets plaats>
Even Jip-en-Janneke-taal:
Ik heb een 1.2TSI met een 6-bak. Als je 'm in z'n achteruit wil zetten duw je de pook naar beneden en dan naar links en van je af. Als je hem uit de achteruitversnelling haalt, dan trek je de pook terug naar de middenstand en als je 'm dan naar rechts beweegt dan schiet hij weer terug omhoog.
Het probleem (misschien) is dat bij mij de pook ook al naar omhoog schiet als hij nog in z'n achteruit staat. Je hoeft de pook maar even aan te raken en dan gebeurt dat al.
Ik kan me zo voorstellen dat er ergens een kunststof geleide-ding zit dat bepaalt of de pook nog ingedrukt moet blijven of niet - en dat dat versleten is.
Vooralsnog blijft ie netjes in z'n achteruit dus vind ik het wel prima zo, maar:
- is dit inderdaad het schakelmechanisme onder de pook of ergens in de bak?
- zou ik problemen kunnen krijgen - dat ie spontaan uit z'n achteruit gaat springen?
Ik zag dat een nieuw schakelmechanisme een paar honderd euro kost - ex montage dus als ik 'm moet vervangen, liefst geen nieuwe. Maar als ik geen nieuwe neem, zal ik 'm zelf moeten vervangen. Weet iemand of dat een beetje te doen is? Ik kan geen enkele uitleg of filmpje vinden waarin ik zie hoe het ding intern in elkaar steekt dus weet ook niet of ik het zelf zou kunnen repareren.
<edit: typo. Eerst lezen voor ik iets plaats>