Pookknop BE

Rayzman

Actief lid
In de O2 BE zit standaard een klein leerpakket volgens de specificaties.
Klein leerpakket (stuurwiel, pookknop en handgreep handrem)

Dat pookknop is toch echt de knop en niet alleen het omhulsel eronder?

Bij mij is de knop namelijk kunstof en geen leer.

Greggy

Actief lid
Bij mijn oude Golf was het idd ook de knop bij dat pakket! Is niet goed hoor... Ik zou ff bellen....

Frankie

Actief lid
In de O2 BE zit standaard een klein leerpakket volgens de specificaties.
Klein leerpakket (stuurwiel, pookknop en handgreep handrem)

Dat pookknop is toch echt de knop en niet alleen het omhulsel eronder?

Bij mij is de knop namelijk kunstof en geen leer.

Ik heb een BE sinds 2 weken; knop moet inderdaad leder zijn. Foutje dus !!

ad5000

Actief lid
Mijn pook knop (DSG) is wel degelijk van leer met een mooi chromen plaatje met DGS erop.

___JC___

Forumguru
Ja en bij mij begint ie na 38.000 km en anderhalf jaar al te slijten !!
Goed spul dat plastic....

Rayzman

Actief lid
Na vergelijk met een pook uit een 2005 O2 ambiente, lijkt het er toch op dat het leer moet zijn. Wel raar leer vind ik want het voelt heel anders aan dan de pook uit m'n vorige Toledo.

Edit:
Het is toch geen leer. Volgens de dealer is het zo dat alleen de machette van leer is en de pookknop niet.

Frankie

Actief lid
Na vergelijk met een pook uit een 2005 O2 ambiente, lijkt het er toch op dat het leer moet zijn. Wel raar leer vind ik want het voelt heel anders aan dan de pook uit m'n vorige Toledo.

Edit:
Het is toch geen leer. Volgens de dealer is het zo dat alleen de machette van leer is en de pookknop niet.

Da's echt onzin (van je dealer). Ik heb nu mijn 2e O2, eerst een Elegance met klein leer en nu een BE. Believe me, de knoppen zijn in beide van leer. De huidige welliswaar in ivory kleur. Daarbij hebben nog 3 andere collega's een O2 waarvan er 2 Ambientes zonder klein leer. Die hebben een kunststof handremgreep, stuur EN pookknop en hoes. Dus wat je dealer verteld klopt NIET. Op de niet lederen knop zit geen stiksel en op de lederen wel. Maar goed, je moet al blind zijn (niet jij !! maar men) als je het verschil niet ziet.

Gieliovd

Forumguru
Leder? Kunststof? Plastic?

Ik kan het niet eens precies zeggen. Ik heb het me al eens kort afgevraagd wat het nou zou zijn.

In mijn Fabia Elegance uit 2001 heb ik een lederen stuurwiel, en de pook+handrem hebben ook een bepaald materiaal eromheen dat gestikt is.

Om nou te kunnen zeggen of het leder is of een soort kunstleder, dat durf ik niet aan. Ik heb er altijd wel oog op, maar nu... moet er eens aandachtig naar kijken.

Ik begrijp de vraagsteller wel. Ook bij mij voelt het "leer" van de pookknop helemaal anders aan dan het stuur en lijkt het veel meer op kunststof. De aanwezigheid van de dubbele stiksels hebben me er ook van moeten overtuigen dat ik toch niet genaaid was. Ik had me de lederen pookknop dus ook anders voorgesteld, al blijft er nog wel een verschil met het plastic standaard exemplaar.

Matra_Murena

Actief lid
Als ik op de foto's van je wagen kijk is duidelijk te zien dat de pook wel degelijk anders is dan de standaard plastic pook die ik in mijn Elegance had zitten. Het is dus WEL leer, maar misschien dan kunstleer oid.

Bovenaan Onderaan