Pooknop Fabia 2 wisselen/ pookknop+zak

Heeft er iemand ervaring met de wissel van een pookknop? wat voor systeem/ maat zit er in?
En misschien nog makkelijker, word er hetzelfde systeem/ maatvoering gebruikt als in een Vw golf4? zelfde groep en ongeveer zelfde bouwperiode?

zelfde verhaal eigelijk voor de pookzak, en zak/ beschermhoes van de handrem?

Hier een foto'tje waar de slijtage op de pookknop niet te zien is door t zonnetje!
IMG_02809.jpg

EdZ

Donateur
Bij mijn Roomster was het een kwestie van het leer uit de middenconsole halen (zat erin geklikt), over de pookknop naar boven vouwen en vlak onder de knop zat een soort van moer die ik een halve slag moest draaien. En los was de knop, nog geen 5 minuten werk. Of een Golf-knop past weet ik niet, maar als je de knop meeneemt naar de dealer/handelaar kan die het zo zien.

waar die 2 vandaan komt, geen idee. zwaar weekend gehad zullen we maar zeggen.
waar 't mij vooral omgaat is de maatvoering, kan ik er zomaar een afwijkende knop op monteren?

Cordoba

Forumguru
Bij de pookknop, wijkt soms de diameter van de pook zelf af, dus dat is iets om op te letten. Wat de pookzak betreft: ik denk dat dat tegenvalt: vorm van het frame dat in de middentunnel klikt, is waarschijnlijk anders bij een ander model auto.

Joske

Forumguru
ik zat even in de onderdelencatalogus te neuzen en kwam het volgende tegen:

"reparatieset embleem / 1,5R, chroomglans voor de eleganceuitvoering"

Naamloos.jpg

richtprijs: €6,55

artikelnummer: 6Y0798001

en dan zou je enkel het bovenste chromen stukje met de versnellingen kunnen vervangen, of is de pook zelf ook beschadigd?

nee, alleen het logo van de bak is beschadigd. maar ga ik dat ff navragen of dat bestelbaar is. bedankt!

Joske

Forumguru
op Ebay had ik er ook eentje gevonden maar kostte 18 dollar (zonder verzending). Als je dat bij je dealer voor 7 euro kan halen ben je wel goedkoop gesteld é ;)

EdK

Forumguru
Op superskoda bij de Yeti weet ik zeker dat die plaatjes los verkrijgbaar zijn
Zelf de bestaande toendertijd vervangen voor één met de tekst YETI erop aangeschaft en die plaatjes vervang je echt in een minuut tijd...

Bovenaan Onderaan