Popnagels raam mechanische

Goededag, ik wil graag mijn raam mechanisches inc plaat vervangen aan de voorzijde.
Deze zitten vast met alu popnagels, nu zag ik dat de maat 6,4*10 moet zijn, maar deze kan ik nergens vinden, is er ook een andere maat die ik kan gebruiken?

Gaat om een Fabia combi uit '07
 
Vond ze ook via webshops idd, had wat duidelijk moeten zijn, wil ze vandaag vervangen omdat mijn rechterraam naar voren klapt.
Zat daarom te kijken bij een Praxis oid, maar daar kan ik ze niet vinden, vandaar mijn vraag of er ook een ander maat is, maar misschien vervang ik ze wel voor boutjes (m5 met veerringen er achter).
 

Hakar

Donateur
Ideetje?
Boutje m 6x10, en moertjes m6.
Moertje met 10 sec lijm achter de deur plakken, poosje laten drogen en dan de plaat met boutjes bevestigen.
 

Hakar

Donateur
Kweet niet hoe groot het assortiment is op je werk, maar vroegah (80 er jaren vorige eeuw) gebruikten we af en toe puntmoeren op die manier om metalen wanden van kasten vast te zetten wanneer een ingelaste moer uit gelubberd was.
Dat werkte perfect met 2 druppels 10 sec lijm.
Ik zou geen borgmoeren met kunststof ring gebruiken, grote kans dat wanneer de draad daarin grijpt je meer kracht nodig bent dan de lijm kan houden.
 
Werk bij een groothandel in bevestigingsmaterialen dus keuze genoeg.
Ok geen borgmoeren dus, dan gooi ik eventueel een veerring op de bout zelf, dan zit het toch even iets strakker vast.
 
Nog een vraagje mbt het mechanisme zelf, wat kan ik het beste gebruiken om de kabels en poelies in te vetten, ik zat zelf te denken aan zuurvrije vaseline of kopervet?
 
@Hakar, moertjes en lijm werkt niet perfect, ga alles opnieuw doen en vast maken met universeel/beklelding clips.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2024-08-05-10-07-52-30_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2024-08-05-10-07-52-30_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    767,6 KB · Weergaven: 5

Hakar

Donateur
Was geen garantie.
Ik noemde daarom de puntmoeren, die zijn platen nog een beetje handelbaar ten opzichte van gewone moeren.
En ik ging uit van een tijdelijke oplossing vanwege het klappen van je raam

Wie weet zijn die dingen van HBM een uitkomst, ik had ze nog nooit opgemerkt.
 
Bovenaan Onderaan