Porsche Macan 360mm remmen op Octavia RS

Hallo allemaal,

Wie kan mij vertellen of dit past op een Octavia RS 2021? Ik heb 19 inch en geen spacers. Die wil ik tegelijk doen met de rem upgrade.

Verkoper geeft aan dat de remmen inclusief elektronische handrem zijn. Is dat dan één op één te monteren?

Gaat om deze remmen: Remmenset compleet voor + achter van een Porsche Macan
€ 999,99

Graag reacties!

Laatst bewerkt door een moderator:

Captain Hook

Forumguru
Ik vind het een duur grapje, voor, naar verhouding, 'oud' materiaal...

En @Maarten91 waarom eigenlijk?
Is het huidige remsysteem van je auto niet goed (genoeg)? Als je dit zou monteren, dan sta je eerder stil? Of zoiets... :unsure:

hemi24

Forumguru
Lukraak grotere remmen monteren betekend niet dat je auto daardoor beter (en stabieler) gaat remmen…

Hou er vooral rekening mee dat een Macan een grotere naafdiameter heeft.

Bakkertje

Forumguru
Wat filmpjes hierover gekeken en wat ik begrijp is het vooral een upgrade van het remgedrag, beter te doseren vooral.
Maar hoe zou het zitten met de overige systemen in de auto? (ABS, ESP e.d.)

Wel gaaf dat dit gewoon op onze MQB auto's past en het ziet er wel echt gaaf uit.

Niet toegestane reclame in dit bericht verwijderd.
Zeker gaaf. Moet wel lachen: dik 120.000 km, 8 jaar oud, en dan "als nieuw" :D

Prijs zou ik nog wel over onderhandelen, als een nieuw setje maar 400 euro duurder is.
Klopt, ik heb gevraagd of het de 1e blokken en schijven zijn en wat de staat is. Als het de 1e set is dan pas ik en ga ik voor een andere set.

Ik vind het een duur grapje, voor, naar verhouding, 'oud' materiaal...

En @Maarten91 waarom eigenlijk?
Is het huidige remsysteem van je auto niet goed (genoeg)? Als je dit zou monteren, dan sta je eerder stil? Of zoiets... :unsure:
Esthetisch is het voornamelijk. De 1e eigenaar heeft ervoor gekozen dat de klauwen grijs zijn ipv rood. Op de GTI had ik uiteindelijk Golf 7R remmen gemonteerd en dit was echt een wereld van verschil qua remmen. Stabieler, kon harder door remmen en langer doorgaan totdat ze gaan "faden".

Bovenaan Onderaan