portier gaat niet meer open

plagge

Nieuw lid
Sinds vandaag gaat een achterportier van de Octavia uit 2003 niet meer open. Met de afstandsbediening niet en ook niet van binnenuit via de deurhendel. Hoe kan ik dit probleem aanpakken?

Joske

Forumguru
Welkom..

Zou jij je ook eens in de meet en Greet willen introduceren alsjeblief? Dat wordt geapprecieerd :)

Voor alle duidelijkheid: jouw ene specifieke deur blijft op slot? Want dat kon ik niet helemaal afleiden uit je uitleg.

Cordoba

Forumguru
Ik ga er vanuit dat je het ook al geprobeerd hebt, met de sleutel in het slot, en met de ontgrendelknop bij de bestuurder.

Waarschijnlijk een probleempje waarbij de deurbekleding verwijderd moet worden om het probleem op te lossen.
Alleen om de deurbekleding te demonteren moet bij bijna alle auto's eerst de deur open.

Als de deur wél van slot is, maar niet open wil: met de ene hand met de portiergreep (buitenkant) de deur openen, terwijl je met de andere hand een bons op de deur geeft vlakbij de deurgreep. Deze truc werkt vaak, om de deur open te krijgen. Als je het probleem niet direct kan oplossen, maar wel de deur open: probeer de deurbekleding te verwijderen, zodat je een hindernis minder hebt, als het opnieuw gebeurd.

Als de deur op slot zit, en niet met de knop in de auto of de sleutel wil openen, kun je proberen of de combinatie van de bons bij de deurgreep en de AB om te ontgrendelen wel werkt.

Tenslotte kan de aansturing van het betreffende slot een probleem zijn (microswitcht of bedrading).

plagge

Nieuw lid
Dank je wel voor de snelle reacties. Ik kan er de komende dagen niets aan doen maar ga het zeker proberen. Ik laat wel weten hoe het is afgelopen.

plagge

Nieuw lid
Tja het probleem heb ik helaas moeten laten oplossen door de garage. Het portier dat eerst met geen mogelijkheid open te krijgen was, ging spontaan open. Echter nu was de het andere achterportier dat volledig gesloten bleef. Zelfs in de garage hebben ze met veel moeite ook deze deur weten te openen. Toen werd geconstateerd dat beide sloten aan vervanging toe waren. Een vette rekening tot gevolg.:sterretjes: Allen toch bedankt voor het meedenken.

Bovenaan Onderaan