Portier lampje blijft branden

Henk46

Nieuw lid
Bij het starten gaat het portier lampje branden en niet meer uit ,zijn er meer die daar last van hebben ?
Bij het openen en sluiten geen probleem, wel knippert de richtingwijzer niet bij op afstand sluiten ,ze knipperen wel bij openen

Bakkertje

Forumguru
Ik gok dat de microswitch in je deur (of beter gezegd in je slot) stuk is. Is een redelijk bekend euvel, alleen werkt het lampje dan juist niet.
Als je de auto op slot doet moet ie knipperen anders zit ie niet goed op slot, meestal helpt het om dan nog een keer op sluiten te drukken.
Maar ja voor een auto uit 2011 zou je dat niet verwachten natuurlijk. Gewoon even naar de dealer, die zal hem uitlezen, zien dat het slot defect is, nieuw slot bestellen, mag je nog een keer terug komen voor het vervangen van het slot en als je geluk hebt ben je met 2 bezoeken klaar..

EdK

Forumguru
dan heb je daar massel mee !!
Hoef je in ieder geval geen hangslot aan je deur te maken.

:worshippy:

Antera

Donateur
denk je deurslot met problemen, kwaaltje heb daar wel een goed adresje voor :

www.[URL]http://deurslotreparatie.nl/[/URL]

frank regelt dat wel

Antera

Donateur
dat klopt idd. is bij mijn auto ook als ik hem op eht alarm zet en een van de deuren niet dicht is knippert hij niet en piept het alarm niet. Zodra de betreffende portier goed is dicht gedaan knippert en piept hij

Bakkertje

Forumguru
@antera: En dat gaat dus niet goed als je slot niet goed functioneert.. Vandaar de tip en waarschuwing. Het is overigens op te lossen door wat vaker op de vergrendel toets te drukken totdat ie wel knippert..

Antera

Donateur
die snap ik ff niet bakkertje :-)

Ik weet precies wanneer hij goed dicht is ook al iemand anders de deur neit goed dicht heeft gedaan piept hij niet dat is een teken voor mij

Bakkertje

Forumguru
Bij onze new Beetle is het slot kapot en brandt het lichtje in de deur juist niet. Als we die afsluiten met de afstandsbediening knipperen de knipperlichten de eerste keer niet, de tweede keer meestal wel, en soms pas de derde keer. Dan gaat ook het lampje in de deur pas knipperen en is het alarm pas ingeschakeld.

In jouw geval zijn alle schakelaars in de sloten nog goed, vandaar dat je het "euvel" niet hebt..

MarijntjeTDI

Actief lid
Het is toch vaak en microswitch in de deur van de bestuurder? Weet dat passat's daar veel last van hebben/hadden.

Bovenaan Onderaan