Portier stellen na botsing met fietser

Bouke

Nieuw lid
Hallo,

Deze week is een fietser met hoge snelheid tegen mijn (bestuurders) portier gereden toen ik hem opende en niet goed keek of dat eigenlijk wel kon. Gelukkig is het met de fietser na een flinke smak goed afgelopen.
Mijn portier heeft echter wel een knal gehad en is daardoor een paar mm. naar voren 'geschoven'. Het kan ook zijn dat e.e.a. verbogen is, dat heb ik nog niet goed kunnen zien. Hierdoor raakt de deur bij het scharnier de beplating bij de wielkast.
Hoe kan ik dit het best oplossen? Is het mogelijk om de deur te 'stellen'? Of kan ik de scharnieren vervangen mochten deze verbogen zijn? Het lijkt erop dat de bouten van de scharnieren niet toegankelijk zijn zonder de beplating bij de wielkast te verwijderen, klopt dat?
Iemand ervaring op dit gebied?

Dank!

Cordoba

Forumguru
Probleem is ongeveer duidelijk maar niet helemaal zonder plaatje bij het praatje. Ik denk dat je de complete deur los moet halen om te zien waar het probleem zit (en waarbij je een verbogen onderdeel, buiten de auto kunt proberen weer te fatsoeneren).

Sand3r

Senior Member
Waarschijnlijk is je deur te ver open gebogen.
Dus je schanieren zijn nu verbogen op de plek waar deze aan de deur zit, of op de plek waar deze op de A-stijl zit.

Denk dat je beter even naar een schade bedrijf kunt gaan om de schanieren te laten richten.

Bouke

Nieuw lid
Dank voor jullie reacties. Ik ben zojuist langs een schadeherstelbedrijf gegaan. Zij kunnen beter inschatten wat precies het probleem is, en gaan eerst proberen de scharnieren te richten zoals Sand3r schrijft. Lijkt niet iets wat ik zelf (met mijn beperkte middelen hier) kan oplossen.

Bovenaan Onderaan