Portier vervangen

steef1980

Nieuw lid
Goedemiddag allen,

Ik ben Steef en ben in het bezit van een Skoda Fabia combi uit 2002.

Nu is er leuk iemand tegen ons openstaande portier gereden !!!##!! (zaak loopt nog steeds)

Maar nu wil ik het portier gaan vervangen ,ik heb er al een paar op het oog via de onderdelenlijn ...

Is er iemand die hier al ervaring mee heeft ?? is het een beetje te doen ?

Graag hoor ik van jullie .

Groetjes Steef

Cordoba

Forumguru
Welk portier heb je het over (voor/achter?), en belangrijk: zijn de ophangpunten niet verbogen. Bestuurdersportier zal het lastigste zijn, vanwege alle knoppen/electronica die daar in zit, achterportier zonder electrisch bediende ramen achter en zonder speakers is het eenvoudigste.

Er zijn nogal wat mensen met ervaring in het afkitten van lekkende deuren en daarvoor moet sowieso de binnenbekleding los, ik denk dat je daar moet beginnen met zoeken, checken of de binnenplaat bij jouw auto nog met nagels vastzit, of dat dit al vervangen is door boutjes, en ook kijken hoe compleet het portier is dat je krijgt. (hoeveel kabel moet er in het portier - microswitch in de deursloten, of meer, zoals speakers, electr. ramen, verlichting in portieren enz.)

Misschien ook direct het nieuwe portier bij voorbaat afkitten zodat je geen lekkage krijgt.

Antera

Donateur
vervangen is goed te doen. eventueel over zetten wat er nog op jouw deur zit. wel met zijn 2en anders word het lastig

steef1980

Nieuw lid
Goedemiddag,
Het betreft het portier linksachter en idd zonder speakers en geen elec ramen..
Dus het is wel te doen ?
Als eerste denk ik maar de bekleding verwijderen lijkt me ? ik zie 2 grote schanieren en in het midden een beugel .ik denk ter voorkomen van het openklappen ..
Deze los zien te krijgen ,ik geloof dat het inbus is ....
En dan de kabelboom?

Antera

Donateur
Inderdaad weet niet of die met een stekker zit anders moet je idd het interrieur even induiken en zal je wel ergens een stekker tegen komen

Cordoba

Forumguru
De hoes om de kabelboom kun je wel vrij makkelijk losklikken, maar ik weet niet of je de kabelboom zelf ook zo makkelijk loshaalt.

Bovenaan Onderaan