portierlampje vraag..

Er is al een paar keer iets geschreven over het portierlampje....nu toch nog een vraag:

Als ik m`n portier open doe zie ik een stalen pen die in een ruimte valt van de auto als ik de deur dichtdoe. Is dit het gedeelte dat ervoor zorgt dat de binnenverlichting aan/uit gaat?

Ik las ergens namelijk dat die schakelaar ergens in het contact zou moeten zitten,
maar dit lijkt toch echt op een contactje.

Het "probleem" is namelijk dat mijn portierlampje en binnenverlichting niet gaan branden als ik de deur open doe.
Ook het wondermiddel WD40 mocht niet baten, alhoewel hij het opeens wel één keer deed.

Iemand tips?

Cordoba

Forumguru
Eigenlijk bij alle (moderne) auto's van het VAG-concern werkt dat met microswitches in het slot van je portier.

Ik denk ook niet dat je het over de deurvanger hebt, ik gok dat je het hebt over een pen die moet zorgen voor extra stevigheid bij een aanrijding in de flank.

Binnenverlichting werkt afhankelijk van:
- stand van de schakelaar bij de binnenverlichting
- sleutel in/uit contactslot
- openen/sluiten van de portieren (detectie via microswitch in het portier op het portierslot)

oke, thanks

Dan heeft WD40 in die deurvanger idd niet vel zin :)
Zal het eens in het slot zelf spuiten en de bedrading eens bekijken.

Toch nog even een vraag;

Is het mogelijk die "microswitch" (eenvoudig) te vervangen?
Het contact doet het 9 van de 10 keer niet. Geeft dus ook geen signaal dat de verlichting aanstaat, heel irritant.
Als ik er WD40 inspuit doet hij het steeds heel even.

Thanks

Monteurtje

Forumguru
Als het probleem in het portierslot zit dan moet je die compleet vervangen. De schakelaartjes die daarin zitten kun je niet los vervangen.

Rick Blaine

Actief lid
Als je de schakelaars in het deurslot wél apart wilt vervangen, kun je hier een handleiding vinden. Er is een PDF maar lees ook de post door van Octavia03TDI. NB: wel Duits natuurlijk...

Toch nog even een vraag hierover; aangezien ik in m`n andere topic zo snelle reacties krijg :)

Voordat ik het deurslot laat vervangen....
Heb ooit van iemand gehoord dat het ook een slecht stekkertje zou kunnen zijn naar de verlichting,
is dit gemakkelijk te controleren? Of zit dat dan ook diep in de deur?

Zie namelijk wel een kabelboom de deur in

edit:

zie zelf bij het bewegen vd kabelboom geen verschil....

Nu is het vervangen van die "microswitch" een pittige klus.
Als ik online een deurslot voor 40,- koop, kan ik die dan simpelweg door een paar torx schroefjes los te halen vervangen of dien ik dan ook de hele portier open te maken?

Ronnie

Forumguru
De centrale vergrendeling/portierslot uitbouwen is een pittige klus, wanneer je nog een "sleutelleek" bent zou ik er niet aan beginnen.
Het hele portier moet uit elkaar.......
Ook is het de vraag of het mechaniek welke je kunt kopen dezelfde is, er zijn "tig" uitvoeringen!

Heb je centrale vergrendeling?

naar aanleiding van het advies hier maar besloten om het te laten doen.

Nadat het slot vervangen is werkt het weer prima!

Thanks

Tachi

Actief lid
De microswitch in mijn bestuurdersportier is gaar. Hierdoor werkt de verklikker van de koplampen en de binnenverlichting niet altijd als ik de deur open doe.
Heeft het zin om op dat dingetje contactspray te spuiten? Iemand ooit geprobeerd?

Cordoba

Forumguru
Bakkertje doelt op iemand in Apeldoorn of omgeving: hij vervangt het slotmechanisme met microswitch voor een gerepareerde versie. Jouw slot met kuren houdt ie dan, en die repareert hij weer voor de volgende.

Onderstaande quotes zijn van FrankV6 en afkomstig van andere Vag-fora:
je kunt ook bij mij langs komen in apeldoorn ik doe niks anders dan deursloten repareren voor weinig en met garantie heb alle sloten uit voorraad lever baar en je mag er bij blijven

http://www.vwforum.nl/volkswagen-ond...e-t116584.html

heb je last dat je binnen verlichting niet aangaat instap verlichting niet werkt
je centrale deurvergrendeling spookt
dan is hier je oplossing

ik reviseer de deursloten
hoe werkt het
1 je maakt een afspraak
2 je komt hier heen
3 ik vervang de komplete modulle
4 je gaat weer naar huis met een volledig werkend systeem
en je auto word nog even uitgelezen dat de fouten ook werkelijk weg zijn en weg blijven
geef ook garantie op de reparatie
je oude modulle blijft hier en gaat de revisie in en word gebruikt voor de volgende

erger je dus niet langer en maak gewoon een afspraak
je mag er gewoon bij blijven en je auto word met de grootste zorg behandeld
en er word niet mee gereden
prijs 45 euro

prijs is vaste prijs nieuw slot kost bij de dealer 130 euro en dan komt er nog montage bij
je kunt tot savonds 2300 uur bellen
0646047890

Bakkertje

Forumguru
@cordoba: Ja die! Thanks voor de aanvulling (ik zit zelf nog met een new-beetle met een defect slot, ik denk dat ik daar langs ga..)

Bovenaan Onderaan