Portierraam achter demonteren

Pieter_Ibiza

Forumguru
Vandaag bezig geweest om de Fabia Combi te blinderen. Ik wilde de achterkant en de zijkant geblindeerd hebben. Alleen de portieren voor en de voorruit niet. Dus zoals het af fabriek ook wel gedaan wordt.

We kregen alleen de ramen niet gedemonteerd bij de achterportieren. Die leken wel gepotnageld of zo. Wie ó wie kan mij helpen en/of advies geven?

Ronnie

Forumguru
Vandaag bezig geweest om de Fabia Combi te blinderen. Ik wilde de achterkant en de zijkant geblindeerd hebben. Alleen de portieren voor en de voorruit niet. Dus zoals het af fabriek ook wel gedaan wordt.

We kregen alleen de ramen niet gedemonteerd bij de achterportieren. Die leken wel gepotnageld of zo. Wie ó wie kan mij helpen en/of advies geven?
In de deurplaat die gepopnageld is zit aan de onderste rand een rond inspectie gat. Daarachter zie je dan de raamgeleider met een ovaal gat. Draai het raam naar beneden tot je een spreid-propje ziet langskomen. draai een schroefje (5x70mm) erin en trek de stift uit de kunstof prop. (let op dat je de prop niet onder in de deur laat vallen, anders moet je de hele kaart losboren!!) Haal de kunstof prop eruit en dan kun je het raam naar boven eruit halen. Natuurlijk wel eerst even de rubbers (Raamlikkers)eraf halen.
Succes!!

Bovenaan Onderaan