Powerband Fabia 1.4 16v 74kW

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gieliovd

Forumguru
Ik zit alweer een tijdje met de vraag over mijn Fabia.

Ik merk heel erg dat de motor bij zo'n beetje 2800 toeren een enorme powerboost krijgt, het lijkt alsof je daar in de powerband van de motor komt. Echter kan dit niet kloppen volgens mij, gezien het koppel pas bij ik geloof 4800 toeren op de top zit.

Mijn vraag eigenlijk: hebben de mensen hier met benzine en LPG ditzelfde gevoel?

Het is echt een burst dus kortstondig en daarna heeft hij gewoon weer lekkere trekkracht.

Het is wel eens lastig als je optrekt en je schakelt net op dat moment, dat wil nog wel eens een vreemde schudder geven.

cvegreen

Forumguru
Met mijn 1.2 6V heb ik geen powerboost hoor . Hij trekt vrij regelmatig door , enkel als ik boven de 3000RPM ga dan begint hij een beetje te grommen.

Roel

Lid
Ik heb zelf ook een F1 combi 1.4 74 Kw gehad, maar de "powerboost" die jij omschrijft komt mij niet bekend voor.
Wees trouwens blij met de 74 Kw: gisteren moest mijn RS voor de APK en kreeg ik een Fabia HB htp (49 Kw) mee: niet vooruit te branden :407:!!
Was blij dat ik 's middags weer mijn RS meekreeg :worshippy:.

cvegreen

Forumguru
Ik heb zelf ook een F1 combi 1.4 74 Kw gehad, maar de "powerboost" die jij omschrijft komt mij niet bekend voor.
Wees trouwens blij met de 74 Kw: gisteren moest mijn RS voor de APK en kreeg ik een Fabia HB htp (49 Kw) mee: niet vooruit te branden :407:!!

Ik heb een Fabia HB htp (40 Kw 54 pk) , het is inderdaad geen strepentrekker . Maar ik heb niet het idee dat ik met een super trage wagen rij. Natuurlijk als je een htp vergelijkt met een RS , dan zal het inderdaad maar een trage bedoening zijn een htp .

Fabia

† In Memoriam

Dat gevoel ken ik wel. Ik heb jaren Swift GTI gereden en kreeg bij de beurten vaak een Alto mee. Nou dan weet je echt niet wat je overkomt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan