Maarrruh, wie heeft er nu nog Powerpass??? (Muv. leaserijders of eerste-jaar-gratis priverijders.)
Als je voornamelijk bij Ionity oplaadt, is het op dit moment aanzienlijk goedkoper je abo rechtstreeks bij Ionity af te sluiten, en niet de Powerpass/Elli route te kiezen.
Powerpass/Elli Charge Faster: 14,99 per maand, 0,50 per kWh bij Ionity
Ionity Passport Power: 7,99/11,99 per maand, 0,39 per kWh bij Ionity
Daarnaast geeft Powerpass je inderdaad vaste tarieven bij andere aanbieders dan Ionity, maar die tarieven zijn niet echt gunstig (0,75 DC, 0,56 AC). Je kan voor andere aanbieders beter een gratis laadpas met CPO tarieven (bv. e-Flux/Road, ANWB) of een gratis laadpas met vaste tarieven (bv. Shell Recharge) nemen. Of bij de desbetreffende snellader een eigen abo afsluiten (Fastned, Tesla). Sterker nog: Het vaste DC tarief van Powerpass/Elli Charge Faster is hoger dan de drop-in tarieven (geen abo) van Fastned (0,69) en Tesla (variabel, maar zelden boven de 0,75). Je betaalt met Powerpass dus voor een duur abonnement om vervolgens ook meer te betalen per kWh.
Ik baal er dan ook stevig van dat Plug&Charge alleen gekoppeld kan worden aan een Powerpass abonnement, en niet aan iets anders. Althans, dat is wat ik nu begrijp.
Toegevoegd: Toevallig heeft Matthias hier zojuist ook een stukje over gemaakt:
vanaf 14:20.