Pre-check aangaande Thema - Voorjaarsmeeting 2014

Status
Niet open voor verdere reacties.

Falcon

Donateur
Allen,

Er is een idee voor de voorjaarsmeeting naar boven komen borrelen bij mij en ik was benieuwd of hier animo voor is?

Het idee is om de meeting iets anders in elkaar te gaan steken dan de vorige jaren. De bedoeling is om niet alleen de meeting voor óns te gaan houden, maar tegelijk ook iets te gaan betekenen voor een ander.

I.s.m. met een vrijwilligers organisatie en het Skodaforum, wil ik ouderen of zieke kinderen of geestelijke handicapten een gedeelte van de voorjaarsmeeting-dag aan hun kado doen.

Om jullie een idee te geven over de indeling van zo'n dag en de gezamenlijke activiteiten, heb ik hierbij een voorbeeld:

1. Tussen 10:00 en 11:00 komen de Skodaforumleden naar start/eindpunt
2. Om 11:00 opening van de dag. Koffie + Programma doornemen.
3. 11:30 auto's kijken en demonstraties (puur tijd voor de Skodaforum-leden)
4. Om 13:00 komen 'onze' gasten en worden gelijk verbonden aan een Skodaforum-rijder (van te voren kan dit al geregeld worden). Ruimte om je voorstellen en onder het genot van wat lekkers en een drankje.
5. 14:00 - Start autopuzzeltocht
6. 16:00 - Einde autopuzzeltocht
7. 16:00 -16:30 - Doornemen antwoorden puzzeltocht + Natje/droogje
8. 16:30 - BBQ warm worden
9. 17:00 - Afsluiting van de dag met een BBQ voor iedereen

Mijn vraag aan jullie is als volgt:

1. Wat vindt jij ervan, om op deze manier de voorjaarsmeeting in te gaan insteken? (los van de locatie, datum, kosten .... puur het idee)
2. Zou jij hiervoor willen reizen en aan de meeting willen deelnemen?

Even voor alle duidelijkheid, dit is alleen maar een idee.. en om te polsen of dit dé richting is. Alvast bedankt voor je reactie!

Joske

Forumguru
Ik vind het alvast een goed plan :thumbsup:

Of de doelgroep er werkelijk iets aan heeft om in een Škoda mee te rijden, dat is een ander paar mouwen. Heeft toch niet hetzelfde effect als bijvoorbeeld meerijden met een truck of met de brandweerwagen.

Als ik kan komen, kom ik :jaja:

Falcon

Donateur
Had ik al gezegd dat alle auto's van te voren gecarwrapped worden naar politie, brandweer, knight rider, tanks.. ? Nee? whoops.. sorry vergeten :D

@Joske: Je hebt daar een punt... aan de andere kant gaat het niet specifiek om het Skoda rijden.. maar meer om de puzzeltocht en de bijbehorende tijdsbesteding die we de mensen aan kunnen bieden.

Joske

Forumguru
Eh ja. Nou ga ik hier waarschijnlijk de egoïstische klootzak zijn, dus ik kan gewoon mijn kop houden, maar ja ik kan het maar beter gewoon eerlijk zeggen:
1 op 1 op stap met een geestelijk gehandicapt persoon ligt echt heel ver buiten mijn comfort-zone. :bloos:
dat is heel eerlijk, en geen enkel probleem! is net goed dat je dat duidelijk maakt :thumbsup:

dat is voor iedereen anders en persoonlijks

CDK

Forumguru
Vandaar dat ik ook gewoon eerlijk en misschien egoïstisch geantwoord heb ;) Het moet voor mij ook een daagje uit zijn zeg maar..... ;) vrijwilligerswerk ga ik doen als ik pensionaris ben :)

Falcon

Donateur
Oh trouwens een leuk nieuwtje tussendoor. Voor de meeting in 2015 heb ik al toezegging vanuit directie Skoda Center Utrecht dat zij ons langs willen hebben.. zij hebben dan hun nieuwe pand klaar.

Dus die zit al in de pocket. :D

Ondertussen zijn @Kensei en ik met 2 locaties bezig voor 2014.. even afwachten... :)

RefleCs

Forumguru
De dag ziet er goed uit. De gasten echter moet ik mij ook aansluiten bij het stukje buiten comfort zone. Zeker wel een leuk idee maar aan mijzelf niet besteed ben ik bang.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Falcon

Donateur
Ben ik even blij dat ik dit gevraagd heb .. ben namelijk ook wel het type die het gewoon organiseert en dan flink op zijn bek gaat :facepalm: (zelfreflectie momentje)

Prima... wat mij betreft is hierbij de keuze om de dag besloten te houden aan forumleden (en familie).

Bedankt nogmaals voor jullie reacties! .. gaan we weer verder broeden en rondbellen.. komt vast goed :)

Gieltje

Actief lid
Ik heb zelf al eens mee gedaan aan zo'n dag. Ik heb toen een uur of 2 rond gereden met iemand met een handicap. Ik heb daar goede maar zeker ook minder goede herinneringen aan

Vergis je niet in de organisatie. Los van de deelnemers uit de beoogde doelgroep was daar een behoorlijke aanhang aan begeleiders voor nodig. Ik vraag me af of dat organisatorisch niet een stap te ver is. Overigens voor een ieder die eerlijk is in zijn mening: toppie! Dat daar commentaar op kan komen, ook goed. Dat is ook een mening, zolang we iedereen naar in zijn waarde laten.

• Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
buiten het wel of niet prettig vinden van een minder vallide persoon in de wagen , hoe zit dat verzekerings technisch als er wat zou gebeuren ?
weet dat je een kwadijker run vroeger had met motoren en zijspanrijders die met geestelijk gehandicapten op pad gingen ( toertocht ) en die kinders hadden de dag van hun leven maar vanwege wetgeving etc kon dat ook niet meer doorgaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan