Premium rsap carkit i.c.m. Samsung Galaxy SII: Contacten kopiëren werkt niet

andrehj

Forumguru
In mijn nieuwe SII zit de af-fabriek rsap carkit. Verbinding maken met mijn Samsung Galaxy SII gaat goed, maar het kopiëren van de contacten werkt niet. Ik krijg slechts de melding "kopiëren mislukt" (oid).
Wanneer ik overschakel naar HFP modus (wat dan wel weer vlekkeloos gaat) kan ik de contacten wel kopiëren (zowel die van de telefoon, als de Google contacts).
Dit is natuurlijk werkbaar, maar lang niet optimaal.

Wie weet wat ik fout doe?

foex

Nieuw lid
@ Andrehj,
Beste Andrehj, ik heb een vraag over de switch van RSAP en HFP. Is dit een instelling die je uitvoert in het MaxiDot/Columbus scherm of op je SGS II? Ik zou namelijk het liefste willen connecten middels HFP zodat mailverkeer onderweg ook door blijft komen. Overal lees je dat de Galaxy's RSAP ondersteunen en in de handleiding van Columbus staat zelfs dat Bluetooth als eerst via RSAP gaat proberen te connecten met je telefoon (Ik bezit zelf ook de SGS II en verwacht mijn O2 rond week 40 incl. Premium carkit en Bluetooth af-fabriek). Op de SGS II kan ik nergens de instelling vinden.

andrehj

Forumguru
Switch van hsp naar rsap (en terug) kan niet op de SGS2 (was een probleem in mijn vorige auto waar de Nokia 616 altijd met rsap connecte), maar doe je eenvoudig via de knopjes op het stuur en de maxidot. Switch werkt overigens perfect, zodra je de nieuwe keus bevestigt wordt netjes de ene verbinding verbroken en de andere gemaakt.
Overigens is het grote voordeel van rsap de veel betere verbindingskwaliteit, doordat de buitenantenne gebruikt kan worden. Maar vanwege de dataverbinding zal ik ook in de praktijk veel gebruik gaan maken van HFP ben ik bang....

Maar wie legt mij nou uit hoe ik, wanneer ik verbind met rsap, mijn contacten kan synchroniseren? :ahum:

piair1982

Forumguru
Heb je de carkit wel volledig geautoriseerd om standaard verbinding te maken en toegang tot je telefoonboek te krijgen?
Bij mij werkt het perfect met SGS2 en de af fabriek carkit. Weet alleen niet of dat hetzelfde type is als in de superb :)

foex

Nieuw lid
@andrehj
Bedankt voor je terugkoppeling en succes met het beantwoord krijgen van je eigen vraag.

Misschien de telefoon opnieuw aanmaken op de andere manier, dus van telefoon naar carkit of van carkit naar telefoon wil weleens helpen bij dit soort zaken.

Waarschijnlijk staan er teveel contacten in je telefoon. Ik had dezelfde klacht en heb dit opgelost door er voor te zorgen dat het aantal contacten onder de 999 komt.
Blijkbaar kunnen er maar 999 contacten worden overgezet. Als het er meer zijn krijg je de melding dat het niet heeft gewerkt. Maar geen uitleg waarom niet.
Overigens duurt het wel min 15 min. om de data over te zetten.

Succes,
Frank

andrehj

Forumguru
Bedankt voor alle reacties, maar het oorspronkelijke probleem heeft zich vanzelf opgelost. Snap alleen niet hoe, maar momenteel worden mijn contacten ook in de rsap-modus netjes bijgewerkt.

Bovenaan Onderaan