Preventief onderhoud Superb 2

Highway

Forumguru
Het zou prettig / handig zijn indien er een lijst met preventief 'extra' onderhoud beschikbaar is.

Iedereen weet wat er bij normaal onderhoud gedaan wordt. Echter, zijn er diverse kleine puntjes die aangepakt kunnen worden, om problemen in de toekomst te voorkomen.

Als voorbeeld, neem ik het topic van Tankklep niet te openen (http://www.skodaforum.nl/forum/i/tankklep-niet-te-openen.11346/) of het topic van interne vervuiling van TSI motoren (http://www.skodaforum.nl/forum/i/motorreiniging-dmv-walnut-blasting.25839/). Dit zijn van die puntjes waarvan je denkt - dat is handig! Echter moet je toevallig hier tegenaan lopen om hiervan te weten.

Zijn er nog meer van deze puntjes bekend? Indien deze verzameld kunnen worden, is het makkelijk voor een nieuweling als mij, deze puntjes te vinden en ook goed preventief 'extra' onderhoud aan mijn Superb 2 te kunnen uitvoeren.

Ik heb de search gebruikt, maar indien er reeds zo een topic is hoor ik dat graag, dan kan mijn post verwijderd worden.

CDK

Forumguru
Interieurfilter jaarlijks vervangen (minimaal) en 2 jaarlijks een aircobeurt laten uitvoeren.

ertromp

Forumguru
Schroef jaarlijks bijvoorbeeld tijdens de bandenwissel eens even de kunststof binnenschermen van de voor spatborden los. Gaat veel vuil achter zitten als je in een bladrijke omgeving woont

• Leuk
Waarderingen: CDK

oco1979

Forumguru
reservewiel,indien aanwezig,op druk zetten.
Batterijklemmen bekijken corrossie,is de basis van de wagen,deze niet goed is,kan je mega veel foutmeldingen of dergelijke miscommunicatie optreden.
Massapunten.
Met voltmeter ga dat ook.
Hoe doe je dat vlug ?
Zet ene pin op de massa - batterij en de andere op chassis,moet 0 Volt zijn.(de rode en zwarte draad van u voltmeter)
Terug op de min batterij,maar andere op de blok/motor : 0 Volt zijn.
hopelijk duidelijk voor iedereen ?
Met draaiende en niet draaiende motor toepasbaar.
Want slechte massa komt zéér veel voor.
Heb al startmotors,alternatoren,ecu's,complete motoren enz.... weten vervangen,maar was wel massaprobleem.
Na 15 jaar dagelijkse depanages te doen kom je al eens wat tegen :jaja:

Bovenaan Onderaan