Prijs eerste onderhoudsbeurt O2 TDI

Octavia Simply Clever

Senior Member
Beste,

Wat betaald men voor een onderhoudsbeurt van een O2 1.6 TDI(2012).
Worden hier vaste tarieven voor genomen en ook vaste routines ?
Wie maakt me wijzer, heb 26.000 km op de teller en moest normaal maar binnen op 30.000 km (longlife), maar de vakantie komt eraan en ik wil niet over de interval gaan ivm evt garantie.
Ik ben dus naar de garage geweest en een onderhoud laten uitvoeren.
Ik wil wel weten wat jullie hiervoor betaald hebben.

MVG

Noord26

Forumguru
Vaste prijzen zoals vermeld op de website. Als er vanaf geweken wordt door iets extra's te moeten vervangen zou je dealer dat eerst met je overlegt moeten hebben alvorens dit uit te voeren?

Joske

Forumguru
goed kijken naar onze collega-forummer, is een Belg :D prijzen durven wel al eens te verschillen é! (ikzelf weet het nog niet, moet nog op onderhoud gaan voor de eerste keer, nog 27500 km :D )

Mettes

Forumguru
Ik heb in Belgie ongeveer 270 Euro betaald voor deze onderhoudsbeurt (eveneens long-life 30000kM)

Joske

Forumguru
ja en als ik het goed voorheb, gaat er ongeveer bijna 8liter olie in zo een motorblokje. Dus dan valt die prijs nog wel mee? :pieker:

Joske

Forumguru
bedankt, en als ik het goed zie heb je eigenlijk een "groot onderhoud" service aangerekend gekregen met 25% korting. Maar 30K is eigenlijk toch klein onderhoud (en als ik factuur bekijk is dat ook het geval). Geholpen door ons Cindy zie ik :) (kleintje maar altijd vriendelijk ;) )

en als ik even snel online kijk, kost het (zonder verzending) €65 voor longlife-olie (5liter). Wel ruime marge dat de garage neemt vind ik.:(

skodaboy

Forumguru
vandaag is de 02 4x4 voor de 120.000 km beurt naar de dealer geweest.
de wagen was daar voor een grote beurt,het vervangen van de remblokjes (vooraan),vervangen van de olie en de oliefilter van de haldexkoppeling (elke 60.000km) en een keuringsnazicht.
de wagen was klaar na 2 uur (want ik zat in de wachtruimte)
toen ik echter de rekening onder ogen kreeg schrok ik toch wel even..675 euro btw in.:sterretjes:
alles op de rekening is mooi verdeeld,hierbij even het volgende:

voor de grote beurt,bijhorende filters en olie word 296.80eu in rekening gebracht.
nazicht technische keuring = suplement van het onderhoud 44.31eu
voor de remblokjes zelf en ze te plaatsen word er 125.34eu geteld
en voor de haldex: word er 88.22eu aan gerekend.
en een milieubijdrage van 2.90eu
boven vermoede bedragen zijn exclusief btw!!

er is voor zo'n 307 euro aan materiaal gebruikt,
en dan word er een uurloon van 246.87 euro geteld...:pieker:

wat is jullie mening hierover,vinden jullie dit (ook) veel of is dit een 'normale' prijs voor al dit werk?

Joske

Forumguru
wel, ik wou net even vragen wat jouw dealer aan uurloon rekent?

Ik weet bijvoorbeeld wel dat ze dikwijls voor een job met een forfait-bedrag werken. (de officiële garages dan toch) Als ik dan naar het uurloon van mijn officiële dealer kijk, zouden ze eigenlijk 4 uur werk moeten gehad hebben ipv 2..

Oftewel hebben ze bijzonder hard doorgewerkt, oftewel zijn er misschien wel bepaalde zaken niet werkelijk gebeurd?

skodaboy

Forumguru
@Joske: wat ze daadwerkelijk aan de 02 hebben gedaan,kan ik niet zien vanuit de wachtzaal.
toen ik mijn sleutels af gaf vroeg ik nog hoelang het zou duren,de receptionist zei ongeveer een 2-tal uurtjes.
maar ik vermoed dat ze alles hebben gedaan zoal het hoort en wat ik heb gevraagd.

of de dealer een forfait-bedrag telt voor bepaalde werken weet ik niet.
maar persoonlijk vind ik het wel veel aan uurloon..
en als de dealer 4 uur werk telt i.p.v 2 uur moet ik toch eens met hem gaan praten.

Joske

Forumguru
normaal staat op je factuur toch ook de kostprijs per tijdseenheid? Bij mij staat dit per kwartier gefactureerd. Hoeveel werkuren staan er eigenlijk op de factuur?

skodaboy

Forumguru
er staat inspectieservice aantal 16
t.c aantal 7
remblokken in/uitbouw aantal 5
2 wielen in/uitbouw aantal 3
oliehaldex vervangen aantal 4

Noord26

Forumguru
Dan zou er 8,75 manuur aan de auto gewerkt zijn. Als ze door hebben gewerkt zou dat met 4 man in 2 uurtjes kunnen.

Moet ik er wel bij zeggen dat 3 kwartier voor 2 wielen in-uitbouw nergens op slaat. Dat zou bij remblokken vervangen qua tijd erbij moeten zitten.

Bovenaan Onderaan