Prijs extra sleutel

Gizzmo

Forumguru
Zojuist even te horen gekregen wat een extra sleutel kost voor de O3.
Is niet misselijk, 210,- euro en met inlezen 254,-

Mag wat kosten tegenwoordig, weet eigenlijk iemand of Kessy extra kosten meebrengt, werkt dat via dezelfde module als de afstandsbediening?
Kan je ervoor zorgen dat de extra sleutel wel gebruikt kan worden met de afstandsbediening, maar dat kessy of in ieder geval de startonderbreker NIET werkt?

sleutel is voor koeriersdienst die s'nachts spullen afleveren in de auto.
Kosten van de sleutel zijn overigens voor de zaak.

AndreM

Forumguru
Dennis,

Ik heb jou vraag bij de dealer gesteld toen ik mijn auto ging ophalen na een beurt.
Omdat jij Kessy heb is de sleutel nog wat duurder als een gewone sleutel en hij is niet apart de programmeren zodat je alleen de deur kan open.
De enige optie die er is, door de auto te openen met de sleutelbaart zelf, maar dan moet je het dopje van je slot verwijderen wat weer geen mooi gezicht is.

De prijs was hetzelfde als wat jij te horen heb gekregen.
Het lijkt mij beter om juist die koerier geen sleutel te geven, want ik heb door die achterlijke gladiolen nu al 7 deuken in mijn auto en ze blijven onkennen dat zij dat veroorzaakt hebben.
Ook al zitten er 3 deuken aan de binnenzijde bij de slotvanger!

Laatst bewerkt:

heliman

Nieuw lid
@Dennis&Andre: Helemaal mee eens Andre, koerier niet meer de blauwe boxen (met gele retourstikkers...) laten leveren in auto. Ik doe dit al sinds 2001 niet meer. Spullen worden voor garage-poort geleverd en gescand, bijkomend voordeel idd 2 sleutels voor mij.

AndreM

Forumguru
Tja @heliman,

Ik heb geen garagepoort. :nono:
Ik kan voorstellen om het voor mijn tuin af te leveren, dan weet ik ook zeker dat het foetsie is als ik s'morgens buiten kom. :deuk:

Last resort

Forumguru
Inderdaad een aardig prijs voor een extra sleutel. Ik kan me nog herinneren dat ik een paar jaar geleden voor mijn vorige auto (Citroen) ook een nieuwe sleutel wilde bestellen, maar toen ik de prijs hoorde heb ik dit maar even niet gedaan. Namelijk EUR 175,00. En dat vond ik net iets te veel om dat privé t doen.

Cordoba

Forumguru
@Gizzmo Via sleutelbaard, is inderdaad met afstand de goedkoopste oplossing (hoeft ook niet ingeleerd te worden, omdat de startonderbreker de sleutel niet hoeft te herkennen). Ik weet niet of het mogelijk is, om alleen een AB voor de kofferklep te regelen? (dan kunnen ze in elk geval de portieren ook niet openen).

Gizzmo

Forumguru
een sleutel bestellen zonder kessy is niet mogelijk, moet via het systeem en die bepaald welke sleutel bij welke auto hoort. Ze gaan even nakijken hoe ze de sleutel eventueel kunnen programmeren dat toch bijvoorbeeld alleen de afstandsbediening werkt en kessy/startonderbreker niet.

Gizzmo

Forumguru
Goh, vandaag sleutel laten programmeren, zou een minuut of 20 duren, uiteindelijk 5 uur geduurd.
Omdat een van de huidige sleutels die het gewoon deed een bijna lege batterij zou hebben.

En de sleutel kost 254,- ex, dus 310,- incl. (Niet normaal)

CDK

Forumguru
@Gizzmo is ook niet normaal, ik kreeg recent een mailing dat coderen met vcp tegenwoordig ook mogelijk is als daar een extra licentie voor aangeschaft wordt, wellicht dat er leden zijn die dit al kunnen, mocht er ooit nog een sleutel aangeschaft moeten worden, dan kan je via het web een sleutel aanschaffen, zelf de baard laten slijpen en door iemand anders laten coderen.

Blackokkie2

Forumguru
Waar zouden die kosten eigenlijk in zitten? De sleutel zelf zonder electronica zal om te produceren hooguit 10 euro kosten, dan zit ik nog aardig hoog denk ik. Electronica zal ook niet veel meer kosten.

Blackokkie2

Forumguru
Ja dat moet wel, is met alle onderdelen zo. Stel maar eens een auto samen uit losse onderdelen, ben je meer dan een ton kwijt.

Bovenaan Onderaan