Prijs lichtschakelaar

Wijnand850

Forumguru
Van mijn O2 is het interieur nog netjes alleen de lichtschakelaar is het aan te zien dat de teller inmiddels de 250k is gepasseerd. Weet iemand wat een nieuwe kost (OEM). Het is er een met de auto stand, nummer 1Z0941431A. Op internet heb ik gezien dat dit nummer vervangen zou zijn door hetzelfde, maar dan met een E op het eind. Is dat inderdaad hetzelfde ding, of zijn er verschillen (ander lettertype?).

Alvast bedankt!

Joske

Forumguru
62 euro bij de dealer, althans volgens dat ik hier kan zien in de catalogus ;)

voor jouw bouwjaar is het trouwens de artikelnummer met een E dat je nodig hebt

1Z0941431E (3X1)

Joske

Forumguru
achtervoegsel vervangen door een

D is vanaf november 2007 en verder
E is tussen feb 2004 en december 2008
F idem aan E maar ondersteunt geen automatische rijverlichting
G idem aan F

Joske

Forumguru
Zo, dat is snel :D. Is dat een Nederlandse of Belgische catalogusprijs? Zit daar verschil in?
is mijn "specialiteit" é ;)

nummers en prijzen opzoeken, neen, verschil zit daar niet in heb ik al ondervonden. Is ook een Europese database waar ik in kijk maar over het algemeen zijn de prijzen bijna exact gelijk bij de dealer. (stealers buiten beschouwing gelaten natuurlijk ;) )

Wijnand850

Forumguru
Ik heb de schakelaar er uit gehad en er stond aan A op, maar het klopt dus dat die is veranderd in een E.

Wijnand850

Forumguru
Die prijs vind ik het wel waard om er een nieuwe in te zetten. Van de week maar eens langs de dealer. Joske, bedankt! Perfect hé, zo'n forum!

Joske

Forumguru
yup idd, kijk gerust even mee: (dan zie je dat ik het juiste bouwjaar gekozen heb enzo ;) )

Naamloos.jpg

Wijnand850

Forumguru
Dank voor de tip :D. Ik heb op die site gekeken. Wat opvalt is dat ze bij het artikelnummer de verkeerde schakelaar tonen (zonder de auto stand). Zijn schakelaars van dit soort leveranciers herkenbaar als niet OEM? Kleur, lettertype, pasvorm, etc? En niet onbelangrijk: betrouwbaarheid? De O2 gaat nog een paar jaar mee, dus die schakelaar moet gewoon goed zijn...

Bakkertje

Forumguru
Dikke kans dat de oem schakelaar uit dezelfde fabriek komt ;)
Mijn ervaring met Chinese elektronica is dat deze prima is. Zelf een smartphone en tablet daar vandaan laten komen. Die doen het nog steeds prima. Dus daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken.
(en je kunt er 4 verslijten voor de prijs van 1 schakelaar bij de dealer :deuk:)

Let wel even op de verlichtingskleur, bij VW hebben ze dezelfde schakelaars met rode ipv groene verlichting, een rode is niet zo fraai in een auto waar alles groen verlicht is ;)

Wijnand850

Forumguru
Ik heb de schakelaar net besteld bij de dealer. Prijs klopt heel aardig:71 incl. BTW. Moet wel uit Tsjechië komen en is er woensdag.

Bovenaan Onderaan