Prijs Superb 1.6 tdi greenline

Hallo, ik heb net met fabia versleten en ga de grote stap nemen naar de superb combi.

Ik heb op het forum nog geen gelijkaardige vraag gevonden, maar ik stel ze hier toch maar... :)

Is dit een goede prijs?

Superb Combi Ambition crtdi 1.6 greenline
Metaalkleur
trekhaak
Pack ambition amundsen:
cruiscontrole
Parking distance control
tapijten
kofferbakmat
Navigatie amundsen Plus
Bluetooth
multifuctioneel stuur
buiten en achteruitkijkspiegels met automatiche dimfunctie

Totale waarde incl toebehoren 25.214,88 euro (ex btw)
voordeel speciale aanbieding -2.173.55 euro
Catalogusprijs 23.041,33 euro
Korting -2.683.14 euro
TOTAAL prijs voertuig en toebehoren: 20.358,19 euro (ex btw)

mvg,

Tim

Ik had gehoopt dat er misschien ook wel wat belgen op het forum zaten.
Het belgische skodaforum is doods :(
Hier kan je tenminste nog veel info vinden....

hemi24

Forumguru
Die komen vast wel! Er zijn inderdaad genoeg zuiderburen hier.

Lijkt mij geen slecht aanbod!
Dus ik zou zeggen: weg met de Faab en laat maar komen die S2C!!!

J126R

Lid
Hey,

ik zou verschillende garages in de buurt doen en de ene tegen de andere wat uitspelen, scheelde veel voor ons, heb wel een elegance 2.0 140pk met andere opties maar de prijs verschilt niet superveel met die van u nu dus... Niet de eerste beste garage binnenwandelen en kopen zou ik zeggen :-)

Onze opties: pack elegance columbus, pano dak, sound system en mirage afwerking, verder van ambition naar elegance: xenon, lederen int, verwarmde en elektrische zetels vooraan, PDC voor + achter... dus in vergelijking met onze toch nog een hoge prijs denk ik...

combidriver

Nieuw lid
Dit vind ik best wel een scherpe prijs. Ik heb hier een offerte van een octavia combi met dezelfde motor en opties en die is nog iets duurder dan jouw Superb.

Groeten.

Onze opties: pack elegance columbus, pano dak, sound system en mirage afwerking, verder van ambition naar elegance: xenon, lederen int, verwarmde en elektrische zetels vooraan, PDC voor + achter... dus in vergelijking met onze toch nog een hoge prijs denk ik...
En wat is dan juist jullie prijs (BTW in). De onze is uiteindelijk afgeklokt op 32000€ (BTW in) voor een Elegance Combi 2.0 140PK met als extra pano dak, extra airbags, columbus pack, standverwarming, alarm en verwarmbare ruitensproeiers (misschien nog iets klein ... :D. Bij drie garages geweest en op enkele euro's na waren de prijzen gelijk.

J126R

Lid
En wat is dan juist jullie prijs (BTW in). De onze is uiteindelijk afgeklokt op 32000€ (BTW in) voor een Elegance Combi 2.0 140PK met als extra pano dak, extra airbags, columbus pack, standverwarming, alarm en verwarmbare ruitensproeiers (misschien nog iets klein ... :D. Bij drie garages geweest en op enkele euro's na waren de prijzen gelijk.

Hoi, als ik zowat kijk naar uw opties en die van ons dan is onze nog zo'n 600 euro goedkoper, this niet superveel maar toch... bij ons scheelde het verschil van dealer tot dealer wel wat... (ook het feit dat de ene dealer een bonus vergeten af te trekken was, en zo al iets goeiekoper was dan een andere, even teruggegaan en de bonus er gelijk mee afgetrokken, resultaat ==> eerste dealer ging nog onder deze prijs dus daar de auto uitendelijk besteld. Misschien ook wel een beetje geluk gehad (daar de dealer de bonus "vergeten" was) maar het verschil is niet supergroot dus... Verder vind ik het prijsverschil van de auto die verdamme op het oog heeft niet opwegen tegen wat je er voor in de plaats krijgt maar dat is dan weer persoonlijk, feit is dat je sowiezo een SUPER(b) auto koopt :-)

bdc

Nieuw lid
Mijn allereerste post op dit forum :bye: - al lees ik wel al een tijdje mee. Je vindt hier zeer nuttige info, die me overtuigde ook een Superb Combi 1.6 Tdi GL Ambition + Amundsen pack te kopen. Net dezelfde dus als de topic starter verdamme, of toch bijna: onze Superb heeft lederen zetels gekregen, en geen trekhaak.

Als ik van jouw prijs de kost voor een trekhaak afhoud (+/- 500€ excl. BTW vermoed ik), en van mijn prijs de kost voor 't leder (+/- 1200€ excl. BTW) dan komen we op zo goed als de zelfde prijs uit, op verschil van enkele eurootjes na.

Leder is normaal iets duurder, maar wij hebben op voorstel van de dealer de stoffen zetels van een showroommodel laten overtrekken met leder, wat 400€ à 600€ goedkoper is dan de optie af fabriek, en het resultaat mag er echt wezen.

De kortingen die jij vermeldt, zijn exact dezelfde als die op mijn bestelbon staan :-) Aangezien het om een stock wagen ging, kregen we er een "multimedia pack" (DVD-speler + LCD schermpjes) bij - mooi cadeautje, zeer degelijk materiaal, geen wirwar van kabels.

Je kan proberen dealers tegen elkaar uit te spelen, maar mijn ervaring daarmee (niet alleen bij Skoda, ook bij andere merken) is dat er een limiet op de kortingen staat (uiteindelijk komen ze allemaal van bij d'Ieteren, is het niet). Je kan dan alleen maar hopen dat een dealer een fout maakt of uit eigen zak nog korting geeft. Ik ga altijd eerst een prijs halen bij de garage van voorkeur, dan bij een andere, gewoon om te weten te komen of ik de maximum korting heb gekregen of niet. Ik denk dat je hier aan het maximum zit. Eventueel kan je er nog een geschenkje afpingelen: ik kreeg er een rubberen koffermat bij, handig om vuile lading te vervoeren zonder de kofferbekleding vuil te maken. Ander voorstel was reserve wiel bijkopen en toolkit met krik er gratis bij - ben ik nog niet op ingegaan.

We hebben onze Superb nu bijna twee weken... voor ons echt de perfecte gezinswagen! Ik heb nog nooit zo uitgekeken naar de jaarlijkse tweedaagse rit naar ons vakantiehuisje - nu ja, dat van de schoonouders :-)

Ik ben nog een keer terug geweest.
Ik heb nog 150euro van de prijs gekregen :),
een rubberen kofferbakmat (zoals dbc voorstelde)
en de eerste onderhoudsbeurt gratis.

Dus dan ook besteld.... nu begint het wachten :(

J126R

Lid
Ik ben nog een keer terug geweest.
Ik heb nog 150euro van de prijs gekregen :),
een rubberen kofferbakmat (zoals dbc voorstelde)
en de eerste onderhoudsbeurt gratis.

Dus dan ook besteld.... nu begint het wachten :(

Tof tof!!! Je zal er geen spijt van hebben, het kan sneller gaan dan je denkt....bij ons was eerst september gezegd en achteraf was de auto er al een maand later (besteld :11jun2012 en gaan afhalen op 11JUL2012 :-) )

TL@

Forumguru
Dat lijkt me een hele goede deal. Bij VAG is alle korting meer dan 6% eigenlijk al goed, 6% is standaard voor D'Ieteren (als je minder krijgt, ben je in de zak gezet)

DeJee

Lid
Ik weet niet van waar je bent maar ik heb de berline versie.. Ik heb mijne van Thuy in deurne voor 19.000 ,, als je je fabia inlevert krijg je 1000 euro korting.
Heb ik toch gedaan met een vw polo die niet meer rijd, zelfs niet meer start :D

bdc

Nieuw lid
6% is standaard voor D'Ieteren

Is 6% standaard korting niet wat te weinig? De actie die ons naar de garage gelokt heeft, gaf al 15% korting op de nieuwprijs. Uiteindelijk hebben we 18% korting op de cataloguswaarde gekregen.

De standaard overnameprijs van 1000€ die Skoda bood voor onze Ford Focus was toch echt belachelijk weinig :-) we hebben hem voor meer dan het viervoudige verkocht, maar 1000€ voor een auto die niet eens meer start is mooi meegenomen :-)

DeJee

Lid
Ja dat was heel goed meegenomen, had hem de week ervoor op internet gezet en kreeg niets meer dan 150 euro. Motor was defect (2000-3000eur reparatie kosten). interieur was zo goed als kapot.. scheelde echt veel aan. Skoda is hem zelfs met takeldienst gratis komen ophalen! Blij dat ik was dat ik hem niet voor 150 had verkocht hehe

Bovenaan Onderaan