Prijslijst 2011: Wat is er met het Soundsystem gebeurd?

andrehj

Forumguru
Net even de prijslijst van de gewone Superb en die van de Business Line gedownload. Op het eerste gezicht weinig schokkende verschillen, tot ik bij het Soundsystem kwam...:smiley29:

In de prijslijst van de gewone Superb komt het hele Soundsystem niet meer voor (niet op een standaard uitvoering en ook niet als optie) en bij de Business Line zit het alleen nog standaard op de Elegance. Op de overige uitvoeringen is ook als optie niet meer leverbaar.

Weet iemand of dit een foutje is of zit hier bewuste politiek van Pon of VAG achter? :mad:
Overigens is het in Duitsland wel gewoon op de Ambition en de Elegance verkrijgbaar....:icon_smile_question

___JC___

Forumguru
Ik heb het als optie op een Ambition Businessline dus in 2010 kon het inderdaad nog wel. Dit zijn erg vage marketingdingetjes volgens mij. Waarom kan (kon) je op een Ambition geen verwarmde achterbank bestellen en bij een Elegance wel bijvoorbeeld. Al zijn er volgens mij wel wat problemen geweest met het Soundsystem en het trillen van de deurpanelen. Kan ook meespelen.

Wasmachineman

Forumguru
@JC: op een ambition businessline zat het soundsysteem standaard in 2010 toch? Ik had een offerte opgevraagd waar het volgens de prijslijst al op de ambition businessline standaard zit?

Wasmachineman

Forumguru
Aha, zie je...ik ben nog wel ergens goed in!
Ik had bijna de S2 hatchback 1.9 tdi amb bl besteld met wat extra's. Maar omdat er geen dsg mogelijk was hierop en het was een pv motor en hij was mij iets te groot heb ik hem niet gekozen zoals bekend.

michelover

Forumguru
Pon bepaalt wat er wel en niet op de auto's voor de nederlandse markt zit. Dit gaat in "overleg" met de dealers. Toen ik mijn Superb kocht was de parkeerassistent op de elegance standaard. Vanaf mei 2009 toen het "nieuwe modeljaar" begon was dit in een keer een optie geworden. De firma pon kijkt denk ik naar waar het meeste mee te verdienen valt als extra optie en haalt dit vervolgens uit de standaard uitrusting. Doen ze overigens al jaren , je kan een nederlandse VAG auto daarom nooit echt met een duitse VAG auto vergelijken. De duitse modellen zijn vaak beter uitgerust en ook staan er vaak meer opties in de lijst. Zoek hier maar eens naar voorruit verwarming voor de Superb.

Bakkertje

Forumguru
Het soundsysteem was inderdaad standaard op de ambition business in 2010, nu niet meer.
De oude prijslijst staat hier

andrehj

Forumguru
@michelover:
Dat het Soundsystem naar de optielijst zou zijn verschoven kan ik me nog voorstellen. Echter het staat NERGENS meer op een optielijst. Niet bij de businessline en ook niet op de niet-businessline uitvoeringen. Als je nu (in NL) nog een S2 met soundsystem wilt MOET je de Elegance Businessline kopen.... Vandaar ook dat ik een foutje veronderstel.

Giant

Forumguru
Afgelopen week mijn nieuwe combi Ambition Business Line opgehaald. Ook ik wilde het Sound System mee bestellen maar 4 dealers verzekerden mij dat dit inderdaad niet leverbaar meer is. Reden: het geluid is standaard al zo goed dat het sound system niet heel veel toevoegt en dat het toch wel prijzig is en het daarom niet veel meer verkocht zou zijn. Of dat klopt weet ik niet, maar monteurs die ik spreek bevestigen dat het verschil inderdaad niet groot is.

kwaazaar

Actief lid
het geluid is standaard al zo goed

Wat een onzin. Ik heb de standaard speakers en die zijn niet erg best. Hiervoor heb ik een Golf IV, Alfa 147 en Honda Civic gereden: allen betere standaard speakers, dus laat je niets wijs maken. Ik vind ze erg blikkerig klinken. Dat het soundsystem weinig toevoegd wil ik best geloven, als ik de topics daarover zo lees. Ik wil zelf nog steeds alternatieve speakers plaatsen, maar ben er tot nu toe nog niet aan toe gekomen.

hemi24

Forumguru
... het geluid is standaard al zo goed ...

Mijn ervaring is dat er in mijn 2007 Octavia BETERE luidsprekers gemonteerd waren dan in mijn 2009 Octavia en aangezien je vaak klachten leest sinds er Columbussen worden ingebouwd kan dat 2 dingen betekenen: de versterker in de Columbus is de boosdoener, of de inkoper voor de luidsprekers heeft zogenaamd een goede slag geslagen...

Bovenaan Onderaan