Dieselen (bij ons nog steeds het meest gebruikelijk) vanaf 34600 met 150 pk en DSG. Al zou je daar 4000 euro bij optellen om aan de NL prijzen te komen, dan nog is het veel auto voor weinig geld!
De voordeligste Superb combi met 2.0 TDI en DSG kost al gauw 44.000 euro (in NL dan hè..)
Ik vrees dat het bij de diesel wel iets meer dan 4000 euro gaat schelen.
De bpm voor 129 gram co2 in 2017 is €5777 voor een benzine auto. Bij een diesel nog de straftaks van €86 per gram bij >65 gram. Dus nog eens €5504.
Kortom, bij gelijke prijs voor belastingen kost de Kodiaq met 150 pk diesel en dsg in NL al €11281 meer dan in België
En dan kost ineens de Kodiaq ambition meer dan de S3 style business. En dat was niet het plan van de importeur. Zie daar de moeilijkheid met de prijsbepaling.
Voor de Belgen is het nu opletten geblazen. Als het Pon lukt om de prijs voor belastingen omlaag te krijgen (zal niet de eerste keer zijn) dan kun je als buitenlander heel gunstig zo'n auto in NL kopen. Want de BPM betaal je niet...
Het blijven dure dingen, die gele platen