Prijsverschil kopen voor en na autosalon

In het mooie België is het volgende week autosalon mijn wagen heb ik aangeschaft vorig jaar als ik het prijsverschil zie tegenover nu met het salon, wel dit scheelt niet zo veel denk zelfs een 80€ goedkoper.
Enkel de pack's verschillen en daar zit wel een GPS in die loop ik mis.:(
Persoonlijk vind ik dit niet erg, maar zo zie je dat de kortingen op het salon niet zo veel verschillen met één van hun speciale acties in de loop van het jaar.

Noord26

Forumguru
Ik zie het nut van aanbiedingen in de auto branche toch altijd al als lokkertjes. Op onze Fabia, waar volgens de verkoper echt niets meer van de prijs af kon, kon ik nog steeds 8 a 9% aflullen..

The bone collector

Senior Member
Kan je niet ongelijk geven snelle, heb in het verleden ook steeds gemerkt dat het autosalon nooit echt veel goedkoper is. Maar ik geloof dat de meeste mensen wel denken dat er echt grote verschillen zijn in de prijzen, vandaar dat veel mensen wachten met kopen tot het autosalon. Ik ben er eerlijk gezegd wel nog nooit geweest, betalen om een beetje auto's te kijken tussen een zee van mensen.

Wel ik ga nog eens Kijken om onze juiste keuze nog eens te bevestigen. Kaartjes verkregen van de dealer :)

Bennie

Nieuw lid
De beste kortingen krijg je nu volgens mij op wagens die sinds verleden jaar in voorraad staan. Die moeten immers weg om plaats te maken voor nieuwe wagens. Bovendien krijgen de garages die het voorbije jaar hun quota behaalden (zal wel iedereen zijn gezien het een rekordjaar was) een bijkomende korting/premie voor de wagens die nog in stock staan. Die kunnen nu dus extra-voordelig weg.
Info vanwege een concessiehouder en uit ervaring (bv verleden jaar met de wagen van mijn vrouw).
Let wel op mbt de BIV.
Op 01maart veranderen de tarieven in België en dat kan een pak schelen volgens het type motor.

Ik heb een greenline, en aangezien de premie hier is weggevallen in België, is het bedrag wel aanzienlijk ;)

Juist denk dat ze op het salon wat (lees veel) minder greenline's zullen verkopen. Er zullen terug meer " normale versies " gekocht worden.

dat denk ik ook :)
maar heb al gezien dat renault enz nog wel die korting geeft op hun wagens (enkel nog op stockwagens dacht ik gelezen te hebben).

Voila het kijkuurtje op het autosalon in Brussel is afgelopen en natuurlijk de prijs eens laten opmaken van de wagen die ik in week 7 mag ophalen.
En wat blijkt er wordt een GPS " kado " gegeven in het optiepakket, ja die zit niet in mijn wagen :(

MAAR hij kost nu wel op het salon €1000 meer :ahum: Dus ze mogen hun GPS houden :grin:

Net even naar de prijs van de Roomster gekeken, die is blijkbaar 500€ goedkoper op het salon... PS. mensen die eerder al een Skoda bestelden mét GPS (gratis dus waarom niet) zullen nu wel vloeken, want de onze heeft een extra vertraging erdoor opgelopen :(.

Bovenaan Onderaan