Prijzen Skoda Octavia facelift

Stylist

Senior Member
Ik heb een mooie offerte liggen voor een S2 Elegance DSG CR 2.0 TCI. Hele mooie auto, maar ik heb toch liever een combi (kids + ik klus graag). Dus ik wil de vergelijking kunnen maken en de dealer belt me zodra er wat te vergelijken is.... nog geen telefoontje gehad :(
Ik ben heel benieuwd of ook de 2.0 TDI common rail gelijk beschikbaar is.

Aan de andere kant...de leasemaatschappij laat toch geen auto meer op kenteken zetten voor januari.
 

Stylist

Senior Member
Hmmm, beetje een nietszeggende test. Dat audio/navigatiesysteem zou ik sowieso niet kiezen en een benzine versie is geen optie. Het enige wat helpt is te weten dat het Sound System niet zo goed is als je zou denken en de spiegels minder ruis veroorzaken.
Dus als de Bolero net zo goed klinkt als de Audience dan koop ik zelf wel een nieuwe Tomtom van het geld dat ik over hou. En of ik nou met SD-kaartjes ga rommelen of ff 6 CD-RW's brand met MP3'tjes...

Kortom ik wil nog steeds details ! optie's ! prijzen ! Afwachten maar weer...
 
Dat sound system lijkt idd tegen te vallen. Overigens is de geluidskwaliteit van de Columbus met de 'standaard' 8 luidsprekers in de Attractive Business van het huidige model ook al heel erg goed. Een vriendin van me heeft dat en ik was meteen verrast door het hele goede geluid. Dus: centjes voor het soundsystem in je zak houden, maar wel de Columbus nemen zou ik zeggen.

Stumpie
 

911gt2

Actief lid
Ik ben ook benieuwd want volgende week wordt mijn O2 besteld. Maar bij mij gaat het om de actieauto van leaseplan... Dus ik denk dat die actie alleen op het oude model zel gelden en niet op het nieuwe...
 

Dutch

Actief lid
Ik lees overigens in dat stukje dat er sprake is van een 6 versnellingsbak bij de 1.9 TDI:

"Het eerste deel van deze testrit is verreden met de vertrouwde 1.9 TDI dieselmotor. Deze gebruikt iets eenvoudigere techniek dan de laatste dieselmotoren van moederbedrijf Volkswagen. Daarom is de Skoda goedkoper te bouwen. De keerzijde hiervan is dat de Octavia iets minder zuinig en dus in gebruik juist duurder is.
Ondanks deze iets achterhaalde techniek is de turbodiesel nog steeds de moeite waard. Dankzij de zesversnellingsbak kan de Octavia diesel op de snelweg in alle rust lange afstanden afleggen"

Dat zou voor mij een reden zijn om toch maar voor de goedkopere 1.9 te kiezen ipv de 2.0.
 

Stylist

Senior Member
Tja...ik zou die 30 PK toch wel missen. 30 erbij + common rail (dus stiller) is wat ik wens. Dus die 1.9 gaat het niet worden. En ook niet met handgeschakelde bak. Dat geroer in die benzine tijdens files....
 

Michel

Forumguru
Ik lees overigens in dat stukje dat er sprake is van een 6 versnellingsbak bij de 1.9 TDI:

"Het eerste deel van deze testrit is verreden met de vertrouwde 1.9 TDI dieselmotor. Deze gebruikt iets eenvoudigere techniek dan de laatste dieselmotoren van moederbedrijf Volkswagen. Daarom is de Skoda goedkoper te bouwen. De keerzijde hiervan is dat de Octavia iets minder zuinig en dus in gebruik juist duurder is.
Ondanks deze iets achterhaalde techniek is de turbodiesel nog steeds de moeite waard. Dankzij de zesversnellingsbak kan de Octavia diesel op de snelweg in alle rust lange afstanden afleggen"

Dat zou voor mij een reden zijn om toch maar voor de goedkopere 1.9 te kiezen ipv de 2.0.

Volgens deze Tsjechische link heeft de 1.9 TDI een vijfversnellingsbak:
http://www.autorevue.cz/Bleskovky/S...y-lepsi-vybava/sr-1-sc-3-a-16602/default.aspx

Op de Oostenrijkse site van Skoda (www.skoda.at) staat in de Car Configurator, die is gebaseerd op de gefacelifte Octavia, eveneens vermeld dat de 1.9 TDI voorzien is van een vijfversnellingsbak. Tenzij er natuurlijk voor een DSG wordt gekozen, dan zijn het 6 trappen/versnellingen.
 

Michel

Forumguru
En geen 170 PK CR diesel te zien in de configurator :407:

Jawel, alleen heet hij dan wel een RS:

Bitte wählen Sie Ihr gewünschtes Modell von der nebenstehenden Liste aus.

Octavia Limousine
Fließheck
RS
Frontantrieb
5
Diesel
Diesel / 2.0l / 125kW/ 170PS
Doppelkupplungsgetri


Octavia RS TDI CR D-PF NoVA: 7 %
Diesel / 2.0l / 125 kW/170 PS / 6 Gang / 5-Türen
Bruttopreis: EUR 30.280,-
 
Dankzij de zesversnellingsbak kan de Octavia diesel op de snelweg in alle rust lange afstanden afleggen

Dat autozine verhaaltje klopt op meerdere kanten niet volgens mij, op mij komt het in ieder geval niet erg kundig over. Naast de extra verzonnen versnelling wordt het huidige Columbus systeem als een compleet nieuw systeem genoemd :smiley29:

Ook wordt er gezegd dat de 1.9 TDI juist in een Skoda gebruikt wordt omdat deze dan goedkoper te produceren is dan andere VAG-auto's... :smiley29:
 

sitechris

Donateur
Tja...ik zou die 30 PK toch wel missen. 30 erbij + common rail (dus stiller) is wat ik wens. Dus die 1.9 gaat het niet worden. En ook niet met handgeschakelde bak. Dat geroer in die benzine tijdens files....

De 2.0 TDI is ook gewoon nog de pompverstuiver. Dus niet heel veel stiller dan de 1.9 TDI vrees ik ;)
 

Michel

Forumguru
Dat autozine verhaaltje klopt op meerdere kanten niet volgens mij, op mij komt het in ieder geval niet erg kundig over. Naast de extra verzonnen versnelling wordt het huidige Columbus systeem als een compleet nieuw systeem genoemd :smiley29:

Ook wordt er gezegd dat de 1.9 TDI juist in een Skoda gebruikt wordt omdat deze dan goedkoper te produceren is dan andere VAG-auto's... :smiley29:

Het is inderdaad niet erg kundig. Eigenlijk komt het soms ook wel erg subjectief over. Wat verstaat men bijvoorbeeld onder "kostbare sedans"? Alsof een Octavia van bijv. 30 mille niet kostbaar hoeft te zijn.... Voor menigeen is het gewoon minimaal een jaar of langer werken om tot zo'n netto bedrag te komen.

Zo wordt er eveneens melding gemaakt van een onlogische indeling van de knoppen op het stuur. Ditzelfde stuur zit eveneens in de Superb 2 en daar was het geen probleem.

Maar goed, we hebben weer een aantal nieuwe foto's van de gefacelifte Octavia.
 

Michel

Forumguru
Titel van dit verhaal door de translator gehaald en er staat dus: Skoda Octavia na facelift: lagere prijzen, betere uitrusting

Volgens een aantal Duitse fora schijnen de prijzen in Duitsland juist met 2% te zijn gestegen t.o.v. het "oude" model. Ergens halverwege november schijnen de Nederlandse prijzen bekend te worden gemaakt, dus nog even afwachten hoe het hier uitpakt.
 

911gt2

Actief lid
Hoe zit het met de motoren komt er een motor die in de 20% regeling zou kunnen vallen? Want ik hoor eigenlijk alleen nog maar nadelen...
 
Bovenaan Onderaan