Weet iemand wanneer de Nederlandse prijzen bekend worden gemaakt voor de nieuwe Octavia?
Ik lees overigens in dat stukje dat er sprake is van een 6 versnellingsbak bij de 1.9 TDI:
"Het eerste deel van deze testrit is verreden met de vertrouwde 1.9 TDI dieselmotor. Deze gebruikt iets eenvoudigere techniek dan de laatste dieselmotoren van moederbedrijf Volkswagen. Daarom is de Skoda goedkoper te bouwen. De keerzijde hiervan is dat de Octavia iets minder zuinig en dus in gebruik juist duurder is.
Ondanks deze iets achterhaalde techniek is de turbodiesel nog steeds de moeite waard. Dankzij de zesversnellingsbak kan de Octavia diesel op de snelweg in alle rust lange afstanden afleggen"
Dat zou voor mij een reden zijn om toch maar voor de goedkopere 1.9 te kiezen ipv de 2.0.
En geen 170 PK CR diesel te zien in de configurator :407:
Dankzij de zesversnellingsbak kan de Octavia diesel op de snelweg in alle rust lange afstanden afleggen
Tja...ik zou die 30 PK toch wel missen. 30 erbij + common rail (dus stiller) is wat ik wens. Dus die 1.9 gaat het niet worden. En ook niet met handgeschakelde bak. Dat geroer in die benzine tijdens files....
Dat autozine verhaaltje klopt op meerdere kanten niet volgens mij, op mij komt het in ieder geval niet erg kundig over. Naast de extra verzonnen versnelling wordt het huidige Columbus systeem als een compleet nieuw systeem genoemd :smiley29:
Ook wordt er gezegd dat de 1.9 TDI juist in een Skoda gebruikt wordt omdat deze dan goedkoper te produceren is dan andere VAG-auto's... :smiley29:
Titel van dit verhaal door de translator gehaald en er staat dus: Skoda Octavia na facelift: lagere prijzen, betere uitrustingVolgens deze Tsjechische link heeft de 1.9 TDI een vijfversnellingsbak:
http://www.autorevue.cz/Bleskovky/S...y-lepsi-vybava/sr-1-sc-3-a-16602/default.aspx
Titel van dit verhaal door de translator gehaald en er staat dus: Skoda Octavia na facelift: lagere prijzen, betere uitrusting