Prijzen

Ik heb net bij een Skoda dealer een aantal nieuwe Roomsters gezien waarvan de nieuwprijs Euro 3.000,00 lager is dan in augustus 2007. Ik heb dit nu een aantal keer gezien en iedere keer baal ik hier weer van. Je hebt namelijk naast dit prijsverschil ook nog de normale afschrijving. Dit is in een jaar tijd veel geld.

Ik ben echt benieuwd naar de inruilprijs over een paar jaar.
Als dit echt slecht is zal dit voor mij zeker een reden zijn om geen Skoda meer te kopen.

Skoda heeft na de matige verkoopcijfers besloten om de prijzen te verlagen. Ik vind Euro 3.000,00 veel geld. Dit geld ben je dus meteen al kwijt in een jaar. Daar komt de normale afschrijving ook nog bij.

tlpeter

Actief lid
Dit risico loop je altijd met elk merk
Het is geen investering maar een auto
Koop je nieuw dan weet je dat je veel afschrijft

EdK

Forumguru
wat dacht je van VW dan ??
Die hebben hun modellen t/m de passat van 2 tot 5000 euries goedkoper gemaakt ergens begin het jaar

Je zal maar net die passat betaald hebben en een maand later is hij 5000 euries goedkoper !?

Maw bij inruil flink onderhandelen en anders 1 of 2 jaar langer doorrijden !?

Hetzer

Forumguru
tja,

Skoda Roomster 1.4 16V Navigator
nieuwprijs 2008 € 16.945

Skoda Roomster 1.4 16V Ambiente
nieuwprijs 2008 € 17.945

Skoda Roomster 1.4 16V Style
nieuwprijs 2007 € 19.175

Schrale troost is dat de Ambiente en Navigator die nu word aangeboden een stuk minder is aangekleed dan je huidige style uivoering.....

Ik heb mijn huidige 1.2 12V gelukkig als 10 maanden oude demo gekocht dat scheelde al bijna € 4000,- van de nieuwprijs.
Ik zit nu ook alweer te kijken naar de Roomster Attr Business 1.2 12V die voor €17.350 word aangeboden, eens kijken wat ik terug krijg voor mijn huidige Roomster!!!!!!

higgy

Forumguru
Ik kan me de frustratie van Edwin goed voorstellen. Je doet er alleen geen f*ck aan, ben ik bang.
Reden voor mij om (voor onze 2e auto) altijd voor 'jong' gebruikt te gaan (plus uit Dld, maar daar schreef ik al eerder over)

van_der_P

Senior Member
Ik heb mijn huidige 1.2 12V gelukkig als 10 maanden oude demo gekocht dat scheelde al bijna € 4000,- van de nieuwprijs.
Ik zit nu ook alweer te kijken naar de Roomster Attr Business 1.2 !@V die voor €17.350 word aangeboden, eens kijken wat ik terug krijg voor mijn Roomster!!!!!!

Nou dat zal best mee vallen denk ik, goede zet geweest om die auto te kopen.
Als je geluk hebt misschien wel hetzelfde als je ervoor gegeven hebt.
Succes met de onderhandellingen

Maar dat de afschrijving hard gaat, dat is een feit.
Als ik op de Autoweek site kijk bij waardebepaling. Dan blijkt dat er van die 19.175 euro nog maar 14.200 euro over is, en dat op dik 1 1/2 jaar

Ik denk dat de Roomster straks 2e hands voordeliger te koop is als een Fabia.
Als ik dit geweten had had ik mijn Fabia Combi nooit ingeruild op een nieuwe Roomster.

Fabia

† In Memoriam
Daar gok ik een beetje op als ik over pak 'm beet twee tot drie jaar mijn rode knorretje wil gaan inruilen op een tweedehands of demo Roomster.

Hetzer

Forumguru
Daar gok ik een beetje op als ik over pak 'm beet twee tot drie jaar mijn rode knorretje wil gaan inruilen op een tweedehands of demo Roomster.

de een z'n dood, is de ander z'n brood.........

Als ik dit geweten had had ik mijn Fabia Combi nooit ingeruild op een nieuwe Roomster.

Maar ik denk echter dat de prijsdaling wel gaat mee vallen, check deze 2 jonge Roomster occasions en voorraad auto's maar eens!!!
Deze zijn allerminst goedkoop..

http://www.abmulderbv.nl/verkoop/voorraad/gebruikt/skoda/roomster/

http://www.abmulderbv.nl/verkoop/voorraad/nieuw/skoda/roomster/

Constant

Erelid
Als je jezelf irriteert aan te lage tweedehands prijzen, dan zou ik (zonder gein) zeggen dat je ervan moet profiteren (door alleen nog tweedehands tegen "belachelijk" lage prijzen te kopen) of de pijn van de nieuwprijs (en snelle afschrijving) te accepteren. Elke twee/drie jaar een nieuwe auto kopen is gewoon een dure bezigheid.

van_der_P

Senior Member

Dan rij je er een paar jaar langer mee. Dan trekt zich dat wel een beetje recht. In plaats van bijvoorbeeld 3 jaar, 5 jaar.

Als je alles van te voren weet, dan ben je snel rijk of gek.

EdK

Forumguru
Dan rij je er een paar jaar langer mee. Dan trekt zich dat wel een beetje recht. In plaats van bijvoorbeeld 3 jaar, 5 jaar.

Als je alles van te voren weet, dan ben je snel rijk of gek.

Denk eerder gek dan rijk !! De regering houd je gerust wel arm !! :489:

vw125

Forumguru
Vandaag ook langs de dealer geweest om een offerte van de Roomster Scout.
Vind de prijs best meevallen voor hetgene ik in optie had genomen.
Heb toen ook eens gehoord wat de overname prijs nog zou zijn van mijn Octavia en die vind ik best laag.
Als ik mijn Octavia voor een goede prijs kan verkopen kan de Scout best mijn volgende auto worden.

Grtz vw125

Bovenaan Onderaan