Primaire telefoon instellen in de Enyaq

Flem_nl

Forumguru
is er iemand al achter hoe je een primaire telefoon kan instellen? Met grote regelmaat pakt de auto de telefoon van mijn vrouw om carplay mee te koppelen, dit terwijl ik nog net verbonden was na een lange rit.

Tevens dat ik wel gekoppeld ben en als mn vrouw naast me in de auto zit en dan gaat bellen, het gesprek ineens alsnog over het systeem gaat.

Beide situaties zijn rammend irritant. Wie weet dat de "grote" software update iets kan betekenen.

Japanese Power

Donateur
Herkenbaar en soms heel irritant. Als mijn vrouw eerder instapt als mij dan pakt de auto regelmatig haar iPhone als hoofdtoestel. Kan in de instellingen niets vinden om een bepaald toestel als hoofdtoestel in te stellen…

jesse_s93

Forumguru
Volgens mij kun je inderdaad niet een hoofdtoestel instellen, maar zou je wel "eenvoudig" moeten kunnen wisselen. In het menu heb je een koppeling naar "telefoon", daar linksonder staat instellingen en hierin staat een optie "mobiele apparaten". Daar zie je als het goed is alle telefoons die (ooit) zijn gekoppeld en nu zijn gekoppeld via BT danwel via Apple Carplay/Android Auto. Je zou dat als het goed is bij jouw toestel Carplay moeten kunnen selecteren waarna hij vervolgens met jouw telefoon verbind. Ik ben het ermee eens dat het beter zou zijn als hij met de laatst gekoppelde telefoon zou verbinden..

Het feit dat de telefoon van je vrouw ook koppelt terwijl jij met Carplay verbonden bent is wel zoals het hoort. Ik vindt dat juist prettig aangezien dan ook de radio en dergelijke stopt. Anders speelt de muziek door terwijl de vrouw aan het bellen is. Mocht je dit niet willen is dat ook zeer eenvoudig op te lossen. Als jouw vrouw in de auto belt, een keer op de bluetooth tegel drukken (als je niet verbonden bent met bluetooth is dit de luidspreker tegel) in het bel menu en het geluid gaat weer gewoon via de telefoon en niet via de auto.

Bovenaan Onderaan