Prinster stelt zich voor

Hallo,

Na een tijdje anoniem rond gekeken te hebben en daarbij al veel waardevolle informatie te hebben gevonden heb ik besloten om mijn aan te melden voor dit forum.

Prinster woont in het hoge noorden te weten in Veendam. Ik heb jaren lang in Opels gereden waarvan ik de eerste (een van '00) na 4,5 jaar naar de sloop heb kunnen brengen nadat een cilinder vol koelwater gelopen was en de motor bij het starten aan puin gedraaid werd. De tweede (van '01) heb ik nog geen jaar gehad! Na aankoop bleek dat de vorige eigenaar niet zo'n hele nette rijder was. De achterste schokbrekers bleken af te zijn en zowat alle pakkingen die de motor rijk is bleken lek (incl de koppaking) te zijn. Helaas ben ik geen expert in het kopen van auto's dus dit was mij niet opgevallen. Dit plus nog wat andere reguliere onderhoudszaken, een vochtlekkage vanuit het motorruim naar de besuurderscompartiment en een aircopomp die de geest gegeven had gaf zo'n hoge rekening dat deze ook naar de sloop cq onderdelenboer verhuisd is! Daarvoor heb ik nog een Suzuki Baleno sedan (van '98) en een Suzuki Swift (van '94) gehad waar ik over het algemeen geen problemen mee gehad heb. Deze zijn uiteindelijk wegens praktische overwegingen de deur uitgegaan.

Ik heb sinds kort een Skoda Fabia combi uit 2002. Ben er tot op heden erg tevreden over. Na wat probleempjes na de aankoop, welke overigens netjes door de verkoper onder garantie zijn opgelost, hoop ik er nog vele kilometers mee te kunnen maken.

Ik hoop hier nog veel waarvolle info te vinden en daar waar het kan mensen van advies te kunnen voorzien.

Groeten,
Prinster

rhaak1991

Forumguru
Welkom Pinster en veel plezierige km's toegewenst met de Faab! Hopen dat deze je minder problemen gaat geven dan de (sl)Opel

Cordoba

Forumguru
Welkom Prinster :bloemen: Als ik het goed lees, is je Fabia ouder dan de Opels toen je ze kocht, maar ik hoop toch dat je er een poos van mag genieten zonder zorgen.
(en je die instelling in Veendam voorlopig niet teveel werk verschaft met het wijzigen van je kentekenregistraties)

Cordoba

Forumguru
@Prinster dat begrijp ik maar de laatste Opel is van '01 en dat was een jaar geleden, dus bij aankoop ongeveer even oud als de Fabia. De eerste Opel was nog 1 jaar eerder qua bouwjaar, maar heb je 5,5 jaar (4,5 jaar in bezit, + 1jaar 2e Opel) geleden gekocht en was toen dus ca. 10 jaar oud, de Fabia is 13 jaar oud bij aankoop, dus de oudste. (De Suzuki's kan ik aan de hand van de gegevens niet bepalen)

Bovenaan Onderaan