Proberen auto te stelen

Hallo,
Vandaag op de terugreis vanuit Noorwegen hebben ze geprobeerd mijn auto te stelen. We zaten op het terras van een wegrestaurant in Zweden. Daar hoorde ik het alarm van mijn auto afgaan. En zag 2 man bezig. Ben er als een gek naartoe gerend en de 2 (Oostblok-tuig) zeiden dat ze tegen de auto waren gelopen. Het alarm ging nog af en de deuren waren van het slot af. Ik heb ze niet uit de auto zien komen, maar er lag nog iets op de grond toen we weer weg wilden rijden. Iets met kabeltjes. Op het moment dat je de twee die "van niks weten" confronteerd, stroomt de adrinaline werkekijk door je lichaam. Gelukkig had ik nog 1 hersencel genoeg om niet te gaan meppen. Maar voor hetzelfde geld zie je voor je ogen je auto weg rijden en sta je in Zweden met helemaal niks meer. Want alles ligt in de auto. Ben blij dat het goed afgelopen is.

Weet iemand of er lopers zijn waarmee je een auto kan open maken? Heb namelijk helemaal geen braaksporen gevonden.

SkodaSuperb

Nieuw lid
wow, gelukkig had je een alarm, als ik het zo zie heb je ook een aardige "eye-catcher" met veel opties, dus heel aantrekkelijk.
en als het oostblokkers waren wilden ze de auto dan niet terugstelen?? :laugh:

Fabia

† In Memoriam
Gelukkig hoorde je het alarm en was je op tijd. Wat een wereld leven we toch in.

MarcoO2

Forumguru
Whow daar kom je gelukkig goed mee weg! Had heel wat beroerder af kunnen lopen!

Weet je uiteindelijk nog wat dat "iets met kabeltjes" was?

The bone collector

Senior Member
Gelukkig is het nog zo afgelopen, die mannen kunnen zich even goed tegen jou keren op dat moment. En gelukkig zat je dicht bij de wagen, je laat hem ook ontelbare keren achter dat je hem niet ziet of hoort. Ik weet niet of ze het speciaal gemunt hebben op wagens met buitenlands kenteken, maar mijn pa zijn BMW hebben ze vroeger 2 maal proberen stelen, 2 keer in Duitsland. Gelukkig nooit gelukt om de één of andere reden. Daarna gebruikte hij altijd een antidiefstal stang in het buitenland, zodat het stuur geblokkeerd zit. Dat is niet feilloos natuurlijk, maar het maakt het toch een stuk moeilijker, zeker als je wagen op een drukke plaats geparkeerd staat.

Het was een getaped bolletje waar 4 draden uit kwamen. Ik heb het ding bij de eerst volgende parkeerplaats in een prullebak gegooid, was behoorlijk pissig en wilde er niks mee te maken. hebben.

SHEDAI

Lid
Mr_Vissie gelukkig maar dat je je mooie auto nog heb dankzij je alarm die toch wel belangerijk kan zijn.
En natuurlijk dat je ook verstandig genoeg was om niet er op in te slaan. (ik weet niet of ik had kunnen doen)
Laat je slot en andere dingen even nakijken als terug ben mischien dat er toch iets kapot is die niet zichtbaar is.

Nou geniet lekker van je mooie bak

aiva tco adoks

Forumguru
Gelukkig is het goed afgelopen.. Misschien waren ze op jacht naar je columbus????
Mijn collega heeft ook temaken gehad met inbraak in zijn nieuwe laguna.Daar zaten onder het slot 2 puntjes (balpengrote).De volgende ochtend stond er op de oprit een laguna zonder airbags.
Ik zou nog goed even naar je deur kijken

andrehj

Forumguru
Heb je je chassisnummer (zichtbaar door de voorruit) afgeplakt? Ik heb wel eens ergens gelezen dat a.d.h.v. dit nummer het oostbloktuig met de juiste software zo een sleutel kan maken. Dus mijn advies is: Dit nummer afplakken door er van binnenuit een kartonnetje oid voor te schuiven.

Cordoba

Forumguru
Er zijn vele mogelijkheden om een auto zonder braakschade open te krijgen, ook op YouTube zijn er filmpjes over te vinden.

Een bekende methode is dat men met een loper het slot open maakt en vervolgens via de OBD-aansluiting met een laptop een nieuwe sleutel inleert (en jouw sleutel wist in de ECU). Een andere methode is een lege rubberzak onder de (dichte) achterklep schuiven, en vervolgens de rubberzak opblazen waardoor de kofferklep openspringt.

aiva tco adoks

Forumguru
Heb je je chassisnummer (zichtbaar door de voorruit) afgeplakt? Ik heb wel eens ergens gelezen dat a.d.h.v. dit nummer het oostbloktuig met de juiste software zo een sleutel kan maken. Dus mijn advies is: Dit nummer afplakken door er van binnenuit een kartonnetje oid voor te schuiven.

Ik heb het chassisnummer in alle ramen zitten:(

Fabia II Sport

Actief lid
Heb van een collega wel eens gehoord dat ze sluiting maken op het chassis (Seat) waarna de deuren uit veiligheid openspringen.
De bol met draden zou iets voor de service stekker kunnen zijn en zo met een stukje electronica de auto kunnen starten ???
Ik was wel eens benieuwd geweest wat er in dat bolletje zat ....

erikkie

Senior Member
hoi,

Mijn Golf IV Tdi (met xenon 16" etc) hebben ze ook gestolen vanaf parkeerplaats zonder sporen na te laten.
Auto helaas nooit meer teruggezien, maar volgens vertegenwoordiger verzekering konden ze toen (2006) auto gewoon met "valse" afstandbediening openen en vervolgens met een soort kastje inpluggen op computer van auto en starten. Zoiets als die Polenschlüssel.
Verzekering heeft keurig aanschafbedrag uitgekeerd dus dat viel niet tegen. Maar had wel het idee dat verzekering veel gevallen meemaakte en eigenlijk niets tegen die bendes kan doen.
Door die diefstal van m'n auto toen, niet nog een keer een golf gekocht en nu maar een octavia ambition geleased omdat ik ivm diefstal gevoeligheid columbus geen elegance wilde.
Blijft toch een boel gedoe ondanks dat je verzekeringsmaaktschappij / leasemaatschappij alles oplost.
Toch jammer dat je a.g.v. dit soort ervaringen zulke keuzes maakt.....of ben ik de enige????

Ik heb gisteren een kleine test gedaan bij de nieuwe O2 van mijn zwager. Hij heeft een Elegance Business. Ik heb op mijn auto een achteraf ingebouwd DEFA-alarmsysteem. En als ik de sleutel in het portiesslot steek en de sleutel draai gaat het alarm direct af. Ditzelfde hebben we bij zijn auto geprobeerd. We dachten in eerste instantie dat het alarmsysteem niet werkte maar na bijna 20 seconde ging het alarm af. Dan hebben ze dus mooi de tijd om zo'n mooie box aan te sluiten en alles te overrule!!!!! En dan was het zeker weg auto geweest!

Ik ben blij dat ik niet een (klote) standaard alarm erop heb zitten.

nomad

Senior Member
Dat is ook een van mijn bezwaren voor het standaard alarm wat op mijn nieuwe auto zit. Ik zit er sterk over te denken het maar uit te schakelen en de good old Defa maar weer in te bouwen. Deze gaat dan inmiddels in auto nummer 3 :D

hemi24

Forumguru
Weet iemand wat de leverancier van het af-fabriek alarm is? Want als ik de handleiding van Defa zo lees, komt deze aardig overeen met die van het fabrieksalarm...

Bovenaan Onderaan