Probleem achteruitrij sensors / melding

• Onderwerp starter Ex-lid 1929
  • Startdatum
E

Ex-lid 1929

Ik heb een probleem met onze roomster scout.
als ik de versnellingspook in zijn achteruit zet banden de achteruitrij lichten gewoon.
echter in mijn dance radio krijg ik niets te zien en te horen.
Als ik dan de versnellingspook uit zijn achteruit versnelling haal klinkt heel even het geluid en soms krijg ik heel even het autotje in beeld te zien in de dance radio.
ik heb geprobeerd heel langzaam de pook uit zijn versnelling te halen maar meestal klinkt er dan geen geluid en niets op het scherm.
hij geeft enkelt maar het geluid en scherm als je de pook uit de versnelling haald
ook het scherm licht het maar heel even op.
vanavond heb ik de auto even snel door een vriend van mijn collega (in zijn baas zijn tijd) aan de computer laten hangen maar er is geen enkele storing in het systeem.
hij kan ook niet verder voor mijn op zoek gaan omdat dit onmogelijk is.
alle zekeringen zijn heel en doorgemeten.
de accu klemmen heb ik al eens los gemaakt om te kijken of misschien dan het probleem verholpen was.

is er iemand die dit probleem al eens heeft gehad of die zou kunnen zeggen kijk daar eens naar.

Roronoa

Actief lid
In mijn Roomster gaat het gewoon goed. Ik zet het in de versnellingspook, achterrijlichtjes branden, geluid wordt gedempt, krijg een piepje te horen en auto + meting van sensoren komt op de swingradio.
Bij het terug in andere versnelling te zetten gaat de auto weg van het display en gaat het geluid van de radio terug op gewone volume.

E

Ex-lid 1929

Ja zo werkte het bij ons normaal ook.
maar nu niet meer dus heb ik dit probleem en hoop ik dat iemand een oplossing weet.

Antera

Donateur
ff resetten door de accu even los te halen misschien en weer terug te plaatsen na een paar minuten. als er geen foutcode in staat is het lastig zoeken

E

Ex-lid 1929

ff resetten door de accu even los te halen misschien en weer terug te plaatsen na een paar minuten. als er geen foutcode in staat is het lastig zoeken

Heb de accu al los gehad en een paar minuten gewacht en daarna weer aangesloten.
Probleem blijft.

E

Ex-lid 1929

ik hoop dat iemand misschien kan vertellen waar die schakelaar op de versnellingsbak precies zit.
denk namelijk zelf dat deze misschien versleten is of zo.
zodat er geen storing is maar als je de versnelling uit zijn achteruit haalt hij heel even wel wat laat horen.

Antera

Donateur
is dezelfde sensor als die van je achteruitrij lampen deze activeerd via het bus systeem de nodige functies

Roronoa

Actief lid
Zou het niet kunnen liggen aan de aansluiting met de radio? Slecht contact of iets met de bekabeling?
Of het ligt aan de radio zelf?

E

Ex-lid 1929

wacht eens jij brengt mij misschien bij de oplossing.
wij hebben een parrot in onze auto en die had de laatste tijd rare kuren.
echter nu doet deze parrot het perfect maar ik zal deze er eens tussen uit halen om te kijken of het probleem dan weg is.

E

Ex-lid 1929

Zou het niet kunnen liggen aan de aansluiting met de radio? Slecht contact of iets met de bekabeling?
Of het ligt aan de radio zelf?

Nou de parrot had ik los gekoppeld (alleen de radio aangekoppeld) maar daar zit dus het probleem NIET.
nog steeds het zelfde.
als de versnelling UIT zijn achteruit gaat dan geeft hij heel even de bekende piep.
soms zie je ook even de auto oplichten in beeld van de radio.
maar omdat dit zo snel gaat zie je het heel soms.

nog andere suggesties wat het kan zijn

Kan je je wagen niet naar een dealer brengen? Desnoods een andere dealer dan die waar je je wagen al langs gebracht hebt? Ik vermoed dat er sowieso een kabel bij aan te pas zal komen of een vervangradio om te zien of het probleem niet in de radio zit...
Wat mij lijkt is dat het schakelaartje dat detecteertof de achteruitversnelling geselecteerd is niet goed werkt. Heeft het nog gewerkt of is het iets dat plots is opgetreden?

E

Ex-lid 1929

Kan je je wagen niet naar een dealer brengen? Desnoods een andere dealer dan die waar je je wagen al langs gebracht hebt? Ik vermoed dat er sowieso een kabel bij aan te pas zal komen of een vervangradio om te zien of het probleem niet in de radio zit...
Wat mij lijkt is dat het schakelaartje dat detecteertof de achteruitversnelling geselecteerd is niet goed werkt. Heeft het nog gewerkt of is het iets dat plots is opgetreden?

Het heeft gewoon altijd gewerkt ineens van de een op de andere dag niet meer.
het schakelaartje wat de achteruit versnelling detecteerd werkt volgens mij gewoon omdat de achteruitrij verlichting wel gewoon hetgoed doet.

Cordoba

Forumguru
Is het probleem soms ontstaan na een bezoek aan de garage? (het komt voor dat er ongevraagd software updates in de auto gezet worden, waarbij instellingen soms verloren gaan)

E

Ex-lid 1929

Is het probleem soms ontstaan na een bezoek aan de garage? (het komt voor dat er ongevraagd software updates in de auto gezet worden, waarbij instellingen soms verloren gaan)

Nee dat is in ons geval niet zo

Bovenaan Onderaan