probleem Columbus RNS

oddball

Nieuw lid
Ik heb een Columbus RNS die na het opstarten direct uitvalt.
Het opstartscherm komt in beeld en daarna valt de module uit.
Weet iemand wat dit kan zijn?

nomad

Senior Member
Hou oud is je columbus ? Productiejaar en maand van de auto waar ie in zit ? Nieuwe of gebruikte columbus?

oddball

Nieuw lid
De RNS heb ik van mijn broer gekregen, hij werkt bij een Skoda dealer, deze is vervangen door een nieuwe.
De oude is niet teruggevraagd door Skoda, vandaar.

ppx

Donateur
Dan vrees ik dat je het antwoord al hebt. Waarom zou die Skoda dealer een perfect werkende Columbus vervangen, denk je?

ByeByePeugeot

Actief lid
Lijkt mij inderdaad voor de hand liggend dat het om een defect apparaat gaat. Wat verder nog van belang is, en dat heb ik vernomen van de schadehersteller, is dat je niet zomaar een 510 kan plaatsen van de ene naar de andere Skoda. Voor VW en Seat was dit geen probleem echter moest de skoda met de rns even langs de dealer om waarschijnlijk wat VAS/VCDS aanpassingen te doen. Misschien een security issuetje dan toch?

nomad

Senior Member
Dan zou ik zeggen, rij ff naar binnen bij je broer en laat hem het fixen. Skoda dealers kunnen alle problemen oplossen.

ppx

Donateur
@ Oddball: Vind je dit er niet een beetje over? Ik ben niet vertrouwd met de gangbare werkprocedures in Skoda garages, maar ik vind het op zijn minst opmerkelijk dat een Columbus, die vervangen wordt door een nieuwe vanwege een defect, door diezelfde Skoda garage niet wordt ingehouden en retour toeleverancier gaat. Die Skoda garage heeft dus m.i. een stockprobleem, en dat is niet het enige probleem lijkt me...

Yeti Linka

Actief lid
Zelf heb ik dit probleem nu ook. Vandaag even bij een dealer langs geweest en de columbus moet eruit voor reparatie. Ik ben hem ongeveer drie weken kwijt. Bij mij is het een eerlijke, door skoda geplaatst model. Heeft iemand eerder dit probleem gehad met een "normaal" model van de columbus? En wat was dan de oplossing/ oorzaak?

Andre

Bovenaan Onderaan