probleem dsg?

sinds vandaag klinkt er een raar geluid ergens voor (motor of versnellingsbak). het is een echt blikkerig geluid dat alleen optreed tussen 2000-2500 rpm en alleen hoorbaar in de 2e, 3e en 4e versnelling. zoals gezegd heb ik een dsg bak, maar ik heb geen idee wat het kan zijn. iemand hier zoiets al eens mee gemaakt?

groet,

VEEJAY

Forumguru
Ik zou naar de dealer gaan ik meen me te herinneren dat sommige dsg bakken een kwaaltje hebben wat hierop lijkt.

He Vee jay, waar herinner jij je zoiets eigenlijk van? Ik heb zelf een DSG bak en lees dagelijks het forum, maar ik herinner me niets..........

even een update: ben zojuist bij de dealer geweest. na een korte rit was de oorzaak voor hun ook onduidelijk.
ze zijn eerst maar eens gaan kijken of er iets over bekend was en wat blijkt? het probleem wordt veroorzaakt door het ontwasemingsrooster bij de voorruit. na enig peuteren en de zonnesensor eruit en erin doen was het probleem verholpen.
mocht het nog eens voorkomen, zal het komplete rooster worden vervangen.

hoop het niet meer te horen.

groetjes,

Nee het is geen DSG probleem. BEn bij de dealer geweest gisteren. Heeft niets met de motor of de bak te maken. Het is inderdaad een resonantie in het dashboard. Bij mij kwam het niet door de zonnensensor. De dealer vertelde dat dit probleem wel bekend is bij skoda en dat hert waarschijnlijk wordt veroorzaakt door de roosters links en rechts van de sensor. Ze zijn nieuw besteld en worden vervangen. Als het probleem daarmee niet verholpen is gaan ze verder zoeken. Nou ik ben benieuwd. (Voor de niet lease rijders betekent dit dus ook 100% gratis vervangen van die roosters als het het probleem hebt, omdat het bij Skoda geregistreerd staat als mogelijke oorzaak)

Verder benadrukte de monteur nog dat het geen technisch probleem is. Bij mijn auto is het ook niet altijd aanwezig en
ook niet steeds hetzelfde. Zal me niets verbazen als er straks een los liggend moertje uit die roosters komen, want zo klinkt het wel. Ik hou jullie op de hoogte.

PS: ik was overigens de 2de klant die met dit probleem bij de ze dealer is terug gekomen

Die zit midden boven voor op je dashboard als je climate control hebt. Bepaalt de mate van instraling van de zon en past de airco temp daarop aan.

Laat ik dit probleem nou ook hebben, het is net of het vanachter het bakje bovenop het dashboard vandaan komt. En het klinkt inderdaad net alsof er een los schroefje ergens ligt te rammelen. Aangezien er nogal wat draden van radio/carkit/carpc e.d. wegewerkt zitten had ik het vermoeden dat het daar vandaan kwam. Maar wellicht heb ook ik een rammelend luchtrooster.... Iemand enig idee of dit makkelijk te verwijderen is?

</font><blockquote><font class="small">Citaat: diesel</font><hr />

Die zit midden boven voor op je dashboard als je climate control hebt. Bepaalt de mate van instraling van de zon en past de airco temp daarop aan.

[/ QUOTE ]

Bedankt, ik zag dat ding ook voor mijn voorruit zitten in mijn oude Laguna, dat ding was trouwens het enige dat niet kapot is gegaan in die K** bak, daarom dacht ik dat ie ook niks deed anders zou die ook wel kapot zijn gegaan.
1884.gif

Ik snapte al niet wat dat was, nu wel.

Bovenaan Onderaan